v Politiķa politiskā intelekta kapacitāti raksturo viņa
spēja strikti nodalīt taktiskus projektus no stratēģiskiem projektiem. Citiem
vārdiem sakot, spēja būt pacietīgam un saprast, ka politikā mēdz būt ne tikai
operatīvi realizējami uzdevumi, bet arī tādi uzdevumi, kuru realizācijas
panākumi var būt tikai pēc zināma laika – gada, desmit gadiem, 30 gadiem
(vienas paaudzes laika), 60 gadiem (divu paaudžu laika), 100 gadiem (trīs
paaudžu laika). Šī spēja strikti nodalīt abu minēto projektu veidus ir ļoti efektīvs
politiķa politisko spēju kritērijs – politiķa politiskā intelekta kapacitātes mēraukla.
v Tik tikko minētā politiķa spēja organiski attiecas uz politiķa
prasībām t.s. polittehnoloģijas segmentam; proti, indivīdiem, kuri nodarbojas
ar polittehnoloģiskiem jautājumiem un sniedz konkrētas polittehnoloģiskās
rekomendācijas politiķiem, politiskajām organizācijām, valdībai, valsts
pārvaldes institūcijām utt. Politiķim ir jāsaprot, ko viņš drīkst prasīt un ko
viņš nedrīkst prasīt no polittehnoloģijas speciālistiem. Tā, piemēram,
bezjēdzīgi ir prasīt 100% precīzu prognozi par masu sabiedrības reakciju, rīcību,
emocionālo vērtējumu u.tml. Sociālā filosofija, zinātne (sociālā psiholoģija)
jau sen ir pārliecinājusies, ka nav iespējams precīzi prognozēt masu attieksmi
un šīs attieksmes nosacīto rīcību. To zina un ņem vērā arī mūsdienu
polittehnologu kompetentākais slānis. Tas pats attiecas uz politiķiem.
Politiski kompetenti politiķi nekad neprasa no polittehnologiem to, ko ir bezjēdzīgi
prasīt.
v Vissaprātīgākie mūsdienu polittehnologi pret savu
nodarbošanos izturas ironiski, paškritiski apzinoties savu iespēju ierobežotību
un tāpēc sevi raksturojot ar smalku un ārēju nopietnību maskētu izsmejošu
zobgalību.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru