piektdiena, 2017. gada 18. augusts

Rezonanse

Vai kulturoloģiskajai publicistikai, 2013., 2014., 2015. un 2016.gadā publicējot vairākus simtus eseju, ir bijusi rezonanse sabiedriskajā domā? Nevēlos atbildēt ne apstiprinoši, ne noliedzoši. Tas nevar būt mans, eseju autora, uzdevums. Toties varu teikt par sabiedriskās domas šodienas viedokli, kas ir ideāli identisks esejās norādītajam (kritizētajam) viedoklim. Minēšu tikai dažus, toties galvenos, aspektus: 1) sabiedrība pašlaik (2016.g. decembrī) uzskata, ka valsts ir novesta līdz kraham, 2) sabiedrība atzīst valdošās kliķes fundamentālo nevērtību un nacionālo kaitīgumu, 3) sabiedrība atzīst visu nelaimju galveno iemeslu – latviešu masveida zagšanu; 4) sabiedrība ir spiesta atzīt arī latviešu valsts nespēju – negatavību pārvaldīt valsti. Ja šo sabiedrības viedokli kāds vēlas atzīt par kulturoloģiskās publicistikas rezonansi, tad pret to nevar būt iebildumu. Tādā gadījumā esejām ir bijusi kardināla ietekme.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru