Tiekoties ar vārdiem „antropoloģiskā katastrofa”, cilvēki
var domāt, ka tas uz viņiem neattiecas. Tas attiecas uz filosofiem un sociālo zinātņu
speciālistiem; varbūt attiecas uz trako māju iemītniekiem. Parasti cilvēki
domā, ka uz viņiem attiecas vienīgi tas, kam ir pievienota attiecīgā norāde –
informatīvs paziņojums. Tādējādi antropoloģiskā katastrofa uz viņiem attieksies
tikai tādā gadījumā, ja kādai parādībai būs pievienota uzlīme „Antropoloģiskā
katastrofa” vai kādam cilvēkam uz pieres būs uzrakstīts „Antropoloģiskā
katastrofa”. Tā ir naiva un pašapmānīga izpratne. Teiksim, ne “nācijas tēvam”
un Kariņam, ne VVF un Mūrniecei, ne Muižniekam un Druvietei, ne Kaimiņam un
Gobzemam, ne Rinkēvičam un Rimšēvičam, ne Kulei un Rozenvaldam, ne Kursītei un
Cimdiņai uz pieres nekad nekas netiks uzrakstīts. Mūsu valsts prezidenta
un ministru prezidenta, deputātu un ministru, profesoru un akadēmiķu lēmumus un
darbus nekad nerotās grifs „Antropoloģiskā katastrofa”. Par antropoloģisko
katastrofu reāli liecina viņu garīgā struktūra un viņu izdalījumu saturs un
forma. Latvijā ar antropoloģisko katastrofu tiekamies katru dienu. Tā ir sērga,
kas ir pārklājusi visu kultūru – cilvēku darbību, uzvedību, komunikāciju. Ar
antropoloģisko katastrofu katru dienu netiekas vienīgi prātīgie un laimīgie
cilvēki, kuri var atļauties dzīvot relatīvi izolēti dabas vidē un tāpēc
komunicē tikai ar dzīvniekiem, putniem. Ikdienā ar antropoloģisko katastrofu
tiekamies tad, kad lasām, klausāmies, skatāmies kādu vietējo mediju, darbā,
veikalā, iestādē, firmā, uz ielas nepatīkami saduramies ar iracionālu,
aloģisku, idiotisku, kretīnisku, šizofrēnisku, nekaunīgu, negodīgu, hēdonisku,
superpragmātisku un antigarīgu domu gaitu, rīcību, uzvedību. Tās visas ir
antropoloģiskās katastrofas spilgtākās izpausmes, kas ik uz soļa tagad
funkcionē bez paskaidrojošiem uzrakstiem un uzlīmēm visur tur, kur čupojas “kultūrnācijas”
ilgtspējīgi valstsgribošie hominīdi. Saprotams, Latvijā ar antropoloģisko
katastrofu vispamatīgāk un visregulārāk tiekas nelaimīgie, kuri ir spiesti
sekot līdzi un iedziļināties „valsts” politiskajos procesos un konkrētu politisko
kadru izdarībās. Šajā jomā antropoloģiskā katastrofa atspoguļojas ļoti
griezīgi. Tam, ar ko tagad sastopamies katru dienu, acīmredzot vispiemērotākais
ir transcendentālais izskaidrojums. Proti, Dievs latviešu tautai atmaksā par
tās mūžseno patoloģisko naidu pret godīgākajiem un gundrākajiem cilvēkiem.
Latvieši visvairāk ienīst un vajā godīgākos un gudrākos tautiešus, pret viņiem
agresīvi vēršoties jebkurā izdevīgā situācijā. Bet tas nevar palikt bez sekām.
Un sekas ir briesmīgas. Katras tautas dzīvi vada tās garīgais avangards –
inteliģence un intelektuālā elite. Avangards organizatoriski formē tautas
gaitas un piepilda ar saturu tautas apziņu. Tautas avangards ir tautas galva.
Ja tautai nav avangarda, tad tauta ir bez galvas. Ja tauta nerūpējas par avangarda
izveidošanu, tad tautai ir jāsamierinās ar dzīvi bez galvas. Latviešu tautas
dzīve ir dzīve bez galvas. Visur avangardu tēlo kretīni, muļķi, zagļi, blēži,
šarlatāni, alkātīgi parvēniji, nelimitēti karjeristi. Visur,- jebkurā dzīves
segmentā! Tajos vēsturiskajos periodos, kad latviešu tautu pieskatīja vācu un
krievu elite, latviešu tauta neizjuta galvas trūkumu. XX gs. 70. gados pat
sasniedza materiālās un garīgās kultūras kulmināciju tautas vēsturē. Tajos
periodos, kad latviešu tauta ir palaista savvaļā, galvas trūkums pārvēršas tautas
katastrofā. Citādāk tas nevarēja notikt, jo tauta pati ir vainīga, un Dievs
tagad tai liek dzīvot morālās un intelektuālās elles mocībās par tautas milzīgo
grēku – patoloģisko naidu pret etnosa godīgākajiem un gudrākajiem cilvēkiem.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru