Ādama nolādēšanas kontekstā simboliskās realitātes
monitoringam materiālu nekad nav trūcis un netrūkst arī tagad. Monitoringam
rodas pamatīgs darbs, ja simbolisko realitāti sasaista ar vēsturi un vēsturi
uzlūko kā ideoloģisko vēsturi, kura atspoguļo likumsakarības abstrakti
simbolisko ideju ģenēzē, transformācijā, tendenciozitātē, dzīves praktikumā.
Ideoloģiskā vēsture atspoguļo idejisko paradigmu maiņu; šodienas terminoloģijā
– Tradicionālisma, Modernisma un Postmodernisma maiņu, ietverot
konservatīvisma, liberālisma, sociālisma, fašisma idejiskos kompleksus, kuri
nav iespējami bez simboliskā noformējuma un nav iespējami arī bez realitātes
maskēšanas un realitātes skaidrošanas ireālā valodā. Citiem vārdiem sakot, bez
meliem, kad melošana kļūst Ādama nolādēšanas sekas. Acīmredzot, meli kā Rietumu
ideoloģijas saturs nesākās tikai 1919.gadā Versaļā, kā uzskata Alfrēds Bojmlers
(Alfred Baeumler). Melīga demagoģija
par taisnīgumu, tiesiskumu, demokrātiskumu, cilvēciskumu bija sastopama agrāk.
Franču revolūcija visplatāk atvēra vārtus ideoloģiskajai demagoģijai, un tā
turpinājās XIX-XX gs., totāli devalvējot minētos cēlos jēdzienus, kuriem
neviens vairs netic. Kā zināms, demagoģija kļūst demagoģija, pateicoties vārdu
un darbu nesaderībai. Tāda nesaderība Jaunajos laikos kļuva politikas un
politiskās varas norma. Ādama nolādēšanas sekas ir sentences „vara pati par
sevi ir ļaunums” izmantošana reāli nodarītā ļaunuma maskēšanā. Meli kļūst
ideoloģiskais pamats neleģitīmai varai un kroplam valstiskumam. Piemēram,
krimināli oligarhiskajam valstiskumam – visjaunākajam valstiskuma ūnikumam uz planētas.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru