·
Refleksija
par refleksiju pie mums ir aktuāla. Kādreiz mans mentors izstūma no Raiņa
mantojuma jēdzienu „refleksijas”. Tas it kā esot ideālisma filosofijas
jēdziens, kas neiederas proletāriskajā Raiņa materiālismā. Tāda bija mentora
argumentācija. Neticu, ka viņš neapzinājās savas argumentācijas aplamību.
Liekas, visu izšķīra kaut kāds subjektīvs naids pret šo jēdzienu, bet nevis
pasaules uzskats. Naids pret jēdzieniem-svešvārdiem ir plaši izplatīts.
Acīmredzot nav viegli saprast, ka jēdzieni-svešvārdi saīsina tekstu, tekstu
dara semantiski konkrētu. Latviešu vārdiem latīniskās izcelsmes vārda „refleksijas”
vietā nāktos lietot „apcere”, „pārdomas”, „domu un pārdzīvojumu izvērtējums”.
Katram no tiem ir sava semantiskā aura. Toties „refleksijas” aptver visu triju
latviešu vārdu auru vienā semantiskajā aurā.
·
Tradicionāli
uzskata, ka cilvēki visvairāk baidās no kara, bada, slimībām. Taču statistika
rāda šo baiļu avotu nepamatotību. Cilvēkiem visvairāk klājas baidīties no nāves
pašnāvības formā, no nāves autokatastrofā. Abos tik tikko minētajos nāves
veidos uz planētas iet bojā vairāk cilvēku nekā slimību, bada dēļ. Karš nav
katru dienu, un karš nav vienlaicīgi uz visas planētas.
·
Mūsdienās
cilvēku vislielākais apdraudējums ir informatīvais terorisms, destruktīvi sagrozot
cilvēku apziņu visdažādākajos virzienos un novedot cilvēkus līdz deģenerācijai
un degradācijai, morālajam un estētiskajam pagrimumam. Informatīvā terorisma
laikmetā galvenā ir cīņa par cilvēka dvēselēm. Rietumu civilizācijā
dezinformācija kā informatīvā terorisma instruments uzplaukst pamatā „baltās”
rases bojāejas mentalitātes dēļ. Apzinoties savu izmiršanu, „baltā” rase ir
zaudējusi jebkāda veida pietāti pret cilvēciskumu, garīgumu, patiesību,
taisnīgumu utt. Bez šīs pietātes melošana nesastopas ne ar kādu pretestību –
politisko, juridisko, morālo, ideoloģisko.
·
Informatīvais
terorisms jau ir iznīcinājis patriotismu kā cilvēka organisku īpašību, kad
patriotisms ir tādas pašas dabiskas jūtas kā mātes un tēva mīlestība. Latvijā
patriotisms vairs nav cilvēka organiska īpašība. Patriotisms tiek apsmiets,
uzskatīts par arhaismu. Par patriotisma deficītu liecina politiķu u.c.
lepošanās ar savu patriotismu. Faktiski lepošanās ar patriotismu ir nekorekta,
necienīga darbība. Tāda lepošanās liecina par patriotisma būtības neizpratni
vispār.
·
Patriotisma
esamība ir atkarīga no ideoloģijas. Ja vispār nav ideoloģijas jeb ideoloģija ir
ideoloģija par ideoloģijas nevajadzību, tad nav ko gaidīt patriotismu. Mūsdienu
Latvijā nav institūtu, kas izstrādātu un koriģētu ideoloģiju. Nenotiek
filosofiska diskusija par ideoloģiju. Nav vispār diskusijas par Latvijas,
latviešu tautas ceļu, nākotni. Latvijā garīgajā dzīvē prevalē meli,
nepatiesība. Patiesībai vispār nav vietas masu komunikācijā, inteliģences
darbībā.
·
Vispārējā
melošana liecina par atbildības trūkumu; ja nav atbildības, tad var droši
melot. Ja nav atbildības, tad meli piepilda smadzenes, kuras pēc tam nav viegli
iztīrīt no meliem. Pie mums pašlaik neviens pat nedomā iztīrīt latviešu
smadzenes no meliem un latviešu smadzenes piepildīt ar patiesību.
·
Sarunā
par varu, individuālajās refleksijās par varu vienmēr klājas nošķirt
diktatorisko varu no stipras varas. Ulmanis latviešiem asociējas ar diktatorisko
varu. Latviešiem diktatoriskā vara un stiprā vara ir viens un tas pats, kas tā
nav principā.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru