Jansona un saita īpašnieku nelietībai nav tāds vēriens kā
Busuļa izdalītajai „dziesmai” ar nosaukumu „Rainis”. Tai ir latviešu tautas
masu vēriens, apliecinot tautas masu deģenerāciju un nelietības masveida
atbalstīšu. Busulis nav viens uz skatuves. Viņa darbība ietilpst masu kultūrā,
popmūzikā. Viņu klausās tauta daudzās Latvijas vietās. Nav dzirdēts, ka kaut
kur Busuli apmētātu ar olām un aplietu ar vircu. Viņš un viņa kompanjoni zina,
ka drīkst ņirgāties par Raini, tautai patiks ņirgāšanās par Raini, Latvijā var
droši izpildīt nelietīgu dziesmu par Tautas dzejnieku. Busulis, kurš savu galvu
ir noformējis kā bušmenis, hotentots-mežu cilvēks, izdala „Raini”, kuram vārdus
ir sacūkojis Kārlis Vērdiņš – filoloģijas doktors, tā institūta darbinieks, kas
izdeva Raiņa Kopotu rakstu akadēmisko izdevumu!!! Negribas ticēt, ka institūtā var
strādāt tāds mēsls – Raiņa apspļāvējs. Protams, „dzejnieks” Vērdiņš ir
pederastu „Satori” autors. Lūk, ko saka šis latviešu jaunlops: "Manas
attiecības ar Raini ir diezgan sarežģītas: no vienas puses viņa nozīmi
noliegt nevar - tas būtu vienkārši muļķīgi. Bet no otras - diezgan nekritiski
esam pārmantojuši padomju gados iedibināto sistēmu, ka ir Rainis un pēc viņa -
visi pārējie. Ja kā mūsdienu cilvēks lasu Raini, nevaru teikt, ka ik rinda
viņam ir ģeniāla. Lasu Friča Bārdas, Edvarda Virzas, Kārļa Skalbes dzejoļus un
redzu, ka Rainis ir tikai viena balss mūsu kopīgajā talantīgo dzejnieku barā. Nedomāju, ka vajadzētu kultivēt tādu liekulīgu Raiņa
mīlēšanu pāri visam. Arī apaļā jubileja ir laiks, kad top konjunktūras
projekti, kas piesaistīti šim gadam un finansējumam; kas "brauc uz
astes" Raiņa vecajai slavai. Rainis ir vajadzīgs tad, kad
nepieciešamas jaunas, mūsdienīgas interpretācijas - teātrī tas ik pa laikam
notiek. Ir vēl vairāki piemēri, kad Rainis ir aktuāls un dzīvs arī
mūsdienās, taču negribētos, lai Raiņa mīlēšana būtu oficiāls, liekulīgs
pasākums, kurā obligāti vajadzētu atzīmēties, sak', jā, es arī mīlu Raini.
Šobrīd es viņu nemaz tik ļoti nemīlu! Un grūti arī iedomāties, ka viens
padsmitgadnieks caur Raini sāktu iepazīt dzejas jaukumu. Domāju, ka jaunietim
dzīvais pamudinājums lasīt dzeju ir vienaudžu dzejoļi un hiphopa teksti, kas
ļauj saskatīt viņa paša pieredzi." Tādu vienveidīgi
lopisku attieksmi pret Raini masveidā izdala latviešu jaunie intelbeņķi. Tas
vispār ir interesanti: kas viņus ir tik stereotipiski nozombējis? Bet varbūt tas
nav zombēts stereotipiskums? Stereotipiska ir vispārējās neattīstības,
neizglītotības, aprobežotības, stulbuma izpausme, vienveidīgi atspoguļojoties
pseidointeliģentās jaunatnes izdalījumos. Jaunlops Vērdiņš, protams, nav ne
zinātnieks, ne dzejnieks. Taču viņam LU ir iešķiebts doktora grāds. Un viņš nav
vienīgais jaunais pseidozinātnieks, kurš uz pasauli lūkojas „kā mūsdienu
cilvēks”. Tādi vērdiņi tagad masveidā piesmirdina Latvijas akadēmisko vidi. Par
to atbildība ir jāuzņemas latviešu t.s. humanitārajai vecgvardei – kūlēm,
kursītēm, druvietēm, cimdiņām, radzobēm, rozenvaldiem, skudrām, šuvajeviem.
Viņi ir izaudzinājuši deģenerātu baru, kas nekaunīgi pietaisa publisko telpu.
Cik gan zemu ir kritušas latviešu tautas masas, akceptējot tādu ņirgāšanos par
vienu no tautas izcilākajām personībām! Kurš gan gribēs cienīt tautu, kura
masveidā ņirgājas par savu izcilāko dzejnieku un dramaturgu!
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru