Rietumeiropas pagrimums 60.gadu beigās sākās bez latviešu
līdzdalības. “Dzelzs priekškars” neļāva Latvijā iesūkties un latviešu smadzenes,
un sirdis saindēt ar Rietumu degradācijas un deģenerācijas anālajiem
izdalījumiem. Neļāva arī latviešiem papildināt Rietumu anālo izdalījumu kloāku.
Toties no 90.gadiem latviešu mākslinieciski radošā un akadēmiskā inteliģence
maniakāli centās atgūt nokavēto. Tas ir vislielākais pārsteigums un reizē visriebīgākais
latviešu inteliģences portretā XX gs. beigās. Latviešu inteliģence izrādījās
pilnīgs mēsls bez jebkādas profesionālās un morālās vērtības, sociālās
atbildības, kultūras organiskas mantošanas spējām un kultūras estētiski
pilnvērtīgu artefaktu ģenerēšanas spējām. Latviešu inteliģence ar psihiski
slimu invalīdu enerģiju pievērsās postmodernisma un neoliberālisma ideoloģiskai
sludināšanai un materiālai atbalstīšanai. Latviešu kultūru momentā pārklāja
postmodernisma un neoliberālisma dvinga. Tā tas notika Rīgas universitātēs,
muzejos, redakcijās, izdevniecībās, mākslas izglītības iestādēs ar Mākslas
akadēmiju priekšgalā, mākslinieku un literātu radošajā darbībā, pietaisot
postmodernismam un neoliberālismam atbilstošu produkciju. Kā jau minēju, tas
bija ļoti negaidīti. 80.gadu beigās nekas neliecināja par latviešu inteliģences
latentā pagrimuma kolosālo potenciālu. 70.gados bija latviešu kultūras milzīgs
uzplaukums – kulminācija tautas kultūras vēsturē. 80.gados nebija jūtams
atslābums. Taču 90. gados sākās kaut kas neiespējams, neticams, ārprātīgs. Piemēram,
Mākslas akadēmijā studenti sāka ākstīties ar “performancēm”, “instalācijām”. Un
tas notika mākslas iestādē, kurā vienmēr valdīja “Purvīša gars” un kas bija
izaudzinājusi latviešu ģeniālos gleznotājus, grafiķus, tēlniekus. Vislielākā
vaina par šo pretīgi graujošo latviešu kultūras transformāciju noteikti gulstas
uz tiem kadriem, kuri 90.gados bija skolotāji, skolu direktori, lektori, docenti,
profesori, katedru vadītāji, dekāni, prorektori, rektori, muzeju direktori,
mediju redakciju un izdevniecību vadītāji, kā arī, protams, politiķi,
ministriju klerki un ministri. Respektīvi, nosacīti gulstas uz inteliģences
vecāko paaudzi. Tās kadri nevēlējās vērsties pret postmodernisma un
neoliberālisma invāziju, kuru lielā mērā diriģēja Sorosa nauda un Sorosa kalpi
– trimdas latviešu atkritumi. Dominēja kaut kāda stulba vainas apziņa par
padomju periodu un bailes no jaunās paaudzes, kuru nelietīgās “atmodas” melu rezultātā
bija histēriski pārņēmis totāls naids pret visu iepriekšējo - “sociālistisko”,
“padomju”, “komunistisko” u.tml. Tagad, 2019.gada beigās, Latvija, latviešu
inteliģence jau ir slavena ar savu “laikmetīgo” kultūru – praidiem, pašmāju
bjennālēm, līdzdalību ārzemju bjennālēs, murgojumiem postmodernisma filosofijas
un literatūras manierē. Arī Rīgas medijos smird “laikmetīgums”. Satoristu
perversiju dievus, ijābiskos, delfiskos orākulus dāsni finansē valsts. Latviešu
inteliģences vairākums ir līdz ausu galiem anālo izdalījumu kloākā, un pats
saviem spēkiem no tā nav spējīgs izrāpties.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru