2020.gada 18.februārī valdība atbalstīja IZM izstrādāto
konceptuālo ziņojumu "Par augstskolu iekšējās pārvaldības modeļa
maiņu". Tādējādi slavenā “583 darāmo darbu” valdība atbalstīja tumsonības
izperināšanu latviešu tautas izglītībā. Tas ir viens no nacionāli
graujošākajiem notikumiem pēcpadomju periodā. Augstākā izglītība ir tautas
izglītības sistēmas lokomotīve. Ja augstākā izglītība tiek pārvērsta par
tumsonības inkubāciju tad praktiski tumsonība ieperinās visā izglītības
sistēmā. Par valdības sēdi internetā bija
teikts: "Valsts zinātnisko institūtu asociācijas valdes priekšsēdētājs
Modris Greitāns, tāpat kā visi sociālie partneri, kas izteicās valdības sēdē,
pauda konceptuālu atbalstu (!?) minētajam ziņojumam, tomēr vērsa uzmanību tam,
ka ziņojums ignorē (!?) zinātniskos institūtus kā izglītības resursu (!?), kā
arī zinātnisko institūtu loma (!?) neesot apskatīta nevienā (!?) no ziņojumā
izmantotajiem pētījumiem." Tikai cilvēces padibenes, tādi mēsli kā
latviešu akadēmiskā inteliģence var zinātni un zinātniskos institūtus
neuzskatīt par izglītības resursu. Nespēja pareizi izprast zinātnes
lomu ir nacionāli bīstamāka mežonība nekā valdības debilie “583 darāmie darbi”.
Ja par valdības muļķību darāmo darbu uzskaitījumā var pasmieties, tad par
nespēju pareizi izprast zinātnes lomu izglītībā nākas šausmināties, jo tas
tiešā veidā tautu dzen tumsonībā, analfabētismā, šarlatānismā. Augstākā
izglītība bez zinātnes ir nonsenss, bet savukārt augstākā izglītība ir tautas
izglītības sistēmas lokomotīve - sagatavo skolotājus, nosaka mācību grāmatu
saturu utt. Augstākajā izglītībā ignorēt zinātni ir tas pats, kas sarunā par
Sauli ignorēt tādas tās substances kā gaisma, siltums, bet sarunā par okeānu
ignorēt ūdeni. Tā var rīkoties vienīgi postcilvēki, kuriem viss cilvēciskais ir
svešs. Saprotams, kamēr ap tautas izglītību varēs dīdīties, piemēram, tādi
kolosāli nelieši kā Muižnieks, Druviete, maniakālais kampējs Ribickis,
obskurante Muktupāvula, vēstures ārprātīgais apmelotājs Krūmiņgatis, tikmēr
nekas labs nav gaidāms. Arī modri greitāni nodara milzīgu ļaunumu, gļēvi
atbalstot kroplības un faktiski apliecinot savu fundamentālo nekompetenci izglītības
jautājumos.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru