Tautas identitāte atgādina puķu dobi. Tautas identitāte
nerodas pati no sevis. Tautas identitāte ir speciāli definēts („zemē
iestādīts”) fenomens. Tautas identitāti definē tautas inteliģence, analītiski
fiksējot tautas specifiku tajās sfērās, kurām piemīt noteikta specifika un kuru
specifiku katrā ziņā masveidā atzīs tauta, intuitīvi saskatot savdabību kaut kā
tādā, kuram piemīt būtiska, neatņemama īpašība, pazīme. Tautas idenditātes
specifika rodas no tādām raksturīgām izpausmēm, kuru kulturoloģiski savdabīgā klātbūtne
attiecīgajā tautā tiek masveidā atzīta un iegūst cienījamu vērtību. Pēc
„iestādīšanas” tautas identitāte ir jākopj – jālaista, jāizravē nezāles,
jāaizsargā no vēja, salnām, mājdzīvnieku izbradāšanas, zagļiem. To visu veic
tautas inteliģence, kura ir tautas identitātes kuratore. Atkārtoju: tautas
identitāte ir nemitīgi jākopj – ideoloģiski jāspēcina un ideoloģiski jāvēršas
pret svešu ideoloģiju uzbrukuma. Tas ir ļoti svarīgs uzdevums. Tautas
identitātes apziņa atsaucas uz visiem pārējiem tautas apziņas veidiem –
politisko apziņu, nacionālo apziņu, reliģisko apziņu, tiesisko apziņu,
ekonomisko apziņu, morālo apziņu, estētisko apziņu. Respektīvi, no tautas
identitātes apziņas ir atkarīga tautas darbība, uzvedība un komunikācija. Ja
tautas identitātes apziņa ir vitāla (spēcina tautas pašapziņu), tad vitāla ir
arī tautas darbība, uzvedība un komunikācija. Tautas identitātes kopšanas
(ideoloģiskās spēcināšanas) galvenais līdzeklis ir tautas vēsture: naratīvs par
tautas dzīvi. Tautas vēstures stāstījumā (naratīvā) tiek izmantots dažāds
materiāls. Materiāla izvēli nosaka tautas dzīves idejiskās aktualitātes –
stratēģiskie mērķi un operatīvie taktiskie uzdevumi. Var būt laiks, kad tautas
identitātes kopšanai piemērots ir stāstījums par tautas vissenāko pagātni. Var
būt laiks, kad inteliģencei ir jāstāsta par tautas visjaunāko vēsturisko
periodu. Latviešu tautas identitātes nestabilitāti un strauji progresējošo
zudumu vispamatīgāk veicina varas inteliģences nespēja būt tautas identitātes
kuratoram un tumsoniski mežonīgās, nelietīgās dažādu krūmiņgatu, šņoru kroplības
ar tautas vēsturi. Vēsturiskais naratīvs ir melīgs, tam nevar uzticēties un no
tā nevar būt stabila tautas pašapziņa un pašvērtības sajūta. Nekas labs nevar rasties,
ja negodīgas manipulācijas skar pat tādu būtisku momentu tautas dzīvē kā valsts
dibināšanas laiku, kas tiek aplami noteikts, izdabājot dažu cilvēku slavas
kārei, ambīcijām, velmei tēlot nacionālos varoņus. Latviešu varas inteliģence
nevis aizsargā tautas identitāti, bet gan to kropļo un degradē, nacionāli
nodevīgi pievienojoties svešu ideoloģiju
uzbrucējiem. Ja tautai ir tāda inteliģence, tad tautas identitātes sabrukums ir
loģiski pamatots rezultāts: tauta pārvērtīsies smirdīgā mūmijā.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru