2019.gada marta pirmā puse Latvijā bija pārbagāta smieklīgiem un reizē odioziem notikumiem. “6.oktobra
paaudzes” idiotiski šizofrēniskās izdarības, agrāko nelabo tendenču turpinājums
spieda bez zināma kritiskā vērtējuma neatstāt piedzīvoto realitāti.
Odiozo notikumu lielā koncentrācija neilgā laikā pamudināja
atsevišķās refleksijas apvienot zem viena tematiskā jumta ar nosaukumu “Marta traģiskā bufonāde”. Bufonāde ir ākstību un smieklīgu notikumu virkne. Mūsu dzīve ir kļuvusi bufonāde. Protams, ne visai adekvāta bufonāde, jo jautra smieklīguma vietā ir "smiekli caur asarām". Mums ir sava bufonādes specifika - traģiskā bufonāde.
Himēru klātbūtne
“NRA.lv” 2019.gada 1.III raksta: “Sekojot skandālam ap labklājības ministri Ramonu Petraviču un cerot
paskubināt premjeru šo situāciju atrisināt pēc iespējas ātrāk, opozīcijā esošā
Zaļo un zemnieku savienība (ZZS) Saeimā Ministru prezidentam Krišjānim Kariņam
iesniegusi jautājumu Par valdības neiecietīgo attieksmi pret aplokšņu algas
maksājumiem. Taču ir skaidrs, ka ātrāk par šā gada budžeta pieņemšanu (!?)
virzības šajā jautājumā nebūs. K. Kariņš paudis, ka publiski izskanējusī informācija par
ministres vīra Aleksandra Petraviča uzņēmumā Monēta, kurā R. Petraviča,
savulaik, vadījusi finanšu lietas, it kā izmaksātajām aplokšņu algām jāvērtē
sadarbībā ar Valsts ieņēmumu dienestu (VID). Premjers aicinājis R. Petraviču
sadarboties ar VID. Savukārt uz jautājumiem par to, vai skandāls varētu kalpot
par pamatu R. Petravičas demisijas pieprasīšanai, premjers neatbild (!?).” Tā
ir tipiski smieklīga (protams, faktiski reti
riebīga un katru no mums apkaunojoša) aina Latvijas noziegumu brīvībā: zagli
ķersim tikai tad, kad sāks ziedēt ievas, atlidos stārķi...Šajā gadījumā -
apstiprinās budžetu! Vai tiešām latviešu varas inteliģence jau ir tik grandiozi
deģenerējusies, ka neviens vairs nesaprot, ka noziedznieks ir jāķer un
jāsoda nekavējoties, bet nevis jāgaida kaut kādas izmaiņas dabas apstākļos,
dzīves reālajos notikumos? Tāda pieeja jau vairs nav attiecināma uz cilvēkiem,
bet ir attiecināma uz kaut kādiem cilvēcei nezināmiem un antropoloģiski
neidentificējamiem briesmoņiem, pārdabiskiem nezvēriem, himērām...
Dzīvības
simbols
Interneta
medijs “nra.lv” 2019.gada 3.martā informē: “Sabiedrības iniciatīvu portālā "Manabalss.lv"
savākti nedaudz vairāk kā 10 000 parakstu tā dēvētā Uzvaras pieminekļa
demontāžai.” Vācu
fašisti plānoja pēc savas uzvaras II Pasaules karā iznīcināt latviešu tautu kā
nevērtīgu tautu. Vācu fašistu uzskatā latvieši bija nevērtīga tauta, kas ir
jāiznīcina. Lieki ir atgādināt, cik absurda ir latviešu vienas daļas attieksme
pret vācu fašistiem. Tā vietā, lai nosodītu un vienoti apliecinātu nacionālo
naidu pret vācu fašistu plānu iznīcināt latviešus kā nevērtīgu tautu, tautas
viena daļa nevēlas zināt un ņemt vērā drausmīgo vēsturisko patiesību. Daudzi
latvieši nevis nosoda vācu fašistus, bet nosoda savus glābējus!Tā ir neticama
situācija! Tā ir nenormāla situācija! Tā liecina par tautas nevērtību! Vēlēšanās
sagraut Uzvaras pieminekli ir viena no visspilgtākajām liecībām par latviešu
tautas kādas daļas amorāli kroplo seju. Tāda vēlēšanās apliecina vācu lēmuma
pareizību. Vai to latviešu stulbeņi ir spējīgi saprast? Uzvaras piemineklis
faktiski ir otrs svētākais piemineklis latviešu tautai. Pirmais piemineklis ir
Brāļu kapi, bet nevis Brīvības piemineklis, jo nevērtīgā latviešu tauta
2003.gadā uzspļāva valstiskajai brīvībai, neatkarībai, suverenitātei. Tagad
riebīgi nepateicīgā latviešu tauta grib uzspļaut savas dzīvības un pastāvēšanas
simbolam.
Piemineklis un algas
“Otrajā”
Latvijas Republikā ir skaista tradīcija: ja vairāk vai mazāk radikāli mainās
valdošās kliķes primātu sastāvs, tad katru reizi tūlīt tiek iedarbināti divi
procesi – 1) ebreji prasa atdot viņiem godīgā darbā iegūtos namīpašumus un 2)
skolotāji prasa palielināt algas. Ebrejus neaiztiksim. Latviešu jaunā himna
“Ebrejs Rīgas pilī” drīz izsvītros no skaistās tradīcijas pirmo procesu. Tam
tiks pielikts punkts, ebrejiem ar uzviju atdodot pusi Rīgas. Taču skolotājus
nākas aiztikt. Īpaši tagad sakarā ar kaislībām ap priekšlikumu iznīcināt
Uzvaras pieminekli Pārdaugavā. Priekšlikums ir nacionāli nelietīgs. Ja nebūtu
padomju armijas uzvaras karā un karā uzvarētu Vācija, tad šodien nebūtu latviešu
tautas, kuru vācieši atzina par nevērtīgu tautu un tāpēc iznīcināmu tautu. To
noskaidroja Kārlis Kangeris Vācijas arhīvos. Visjaunākās kaislības sakarā ar
priekšlikumu sagraut Uzvaras pieminekli gribot negribot atgādina par skaistās
tradīcijas otro procesu – skolotāju prasību palielināt algas. Vietā ir
nepolitkorekts jautājums “Vai skolotāji ir pelnījuši algas palielinājumu?”. Ap
piemineklim veltītajām publikācijām interneta komentāros tagad ārdās jaunās
paaudzes indivīdi, ar “visām četrām” atbalstot priekšlikumu un pie reizes
izsakot dažādas vēsturiskās muļķības, saprotams, lamājot krievus, padomju
iekārtu utt. Nav grūti saprast, ka jaunāko paaudžu tendenciozās, kroplās
zināšanas vēsturē ir skolotāju “nopelns”, rusofobijas smirdoņa jaunatnē tāpat
ir skolotāju “nopelns”. Bet ar to vien nebeidzas skolotāju “nopelni”. Skolotāju
“nopelnu” uzskaitījums ir plašs. Skolotāji ir līdzvainīgi tādos nedarbos kā
izglītība kā bizness, nemitīgās reformas izglītībā, mācību grāmatu gatavošana
kā bizness. Skolotāju “nopelns” ir “6.oktobra paaudzes” šarlatāni, idioti,
gobzemblēži, dauni, praida tūkstoši ar maziem bērniem pie rokas, interneta
neizglītotie un dziļi aprobežotie troļļu simti, pusizglītotie jaunie
“eksperti”, “Delfi” iluzoro versiju jaunie speciālisti, latviešu “radošās”
jaunatnes vislielākās mēslu bedres “Satori” pietaisītāji, jauno žurnālistu
antropie simulakri. Skolotāju “nopelns” noteikti ir morālie kastrāti valdībā un
parlamentā (“Petraviču [noziedznieci !?] sargā trauslais līdzsvars valdībā”).
Bez skolotāju līdzdalības latviešiem nebūtu tik pretīga attieksme pret tādām
cilvēcē svētām vērtībām kā brīvība, neatkarība, suverenitāte. Skolotāji
noteikti ir līdzvainīgi organizētās noziedzības plūdos, masveida zagšanā (to
vislabāk zina skolu direktoru mafijas). Nav nepieciešams runāt par izņēmumiem.
Nekādā gadījumā visi skolotāji vienādā mērā ir sastrādājuši tik tikko minētos
un citus “nopelnus”. Tas ir skaidrs. Jārunā ir par kopējo devumu, kas nosaka
latviešu tautas šodienas kolektīvo seju, uz kuru nav ieteicams skatīties
spogulī, ja nav vēlēšanās paģībt un vēl ir saglabājusies zināma pašcieņa.
Psihiskā
veselība un fobijas
Fobijas ir sastopamas katrā paaudzē. Latviešu katrā
paaudzē noteikti būs cilvēki, piemēram, ar naidīgu izturēšanos pret Krieviju,
krieviem. Latvijā pašlaik rusofobija visizteiktākā ir jaunākajā paaudzē. Tas
uzskatāmi atspoguļojas internetā sociālajos tīklos un komentāros. Rusofobijas
apjoms ir milzīgs. Turklāt tas ir, tā teikt, intelektuāli un idejiski haotisks.
Rusofobija nebalstās uz vairāk vai mazāk pamatotu priekšstatu, bet tajā valda
kaut kāda murgaina un pilnīgi nesakarīga vervelēšana. Tā vien liekas, ka mūsu
rusofobiem ir milzīgas problēmas ar psihisko veselību. Īpaši tas attiecas uz
t.s. troļļiem. Tie noteikti nav garīgi veseli jaunieši. Gribas pat domāt, ka
psihiski neveselos jauniešus apzināti ekpluatē portālu saimnieki. Citādāk tas
viss nav izskaidrojams. Te varbūt ir darbs varenajam tiesībsargam, jo psihiski
slimos cilvēkus aizsargā īpaša likumdošana, jo viņi paši var nebūt spējīgi aizstāvēt
sevi attiecībās ar darba devēju. 2017.gadā Latvijā uzskaitē bija 89668
iedzīvotāji ar psihiskās saslimšanas un uzvedības traucējumiem – psihiskiem
traucējumiem, šizofrēniju, garīgo atpalicību, šizotipiskiem traucējumiem.
Turklāt ir briesmīga dinamika: 2009.-2014.g. psihiski slimo skaits
palielinājies par 21%; skaits turpina augt arī pēc 2014.gada. Skaidrs, ka
daudziem psihiskās veselības stāvoklis atļauj izmantot datoru. Viņi prot lasīt
un rakstīt; prot arī sagatavot relatīvi sakarīgu tekstu. Viņu saprāta līmenis
ļauj zināt, ka internetā nav jānorāda savs vārds, uzvārds. Kāda daļa no viņiem
ir gājusi pamatskolā, smēlusies zināšanas no TV un pat no grāmatām.
Svētuma
deficīts
Vai kāds var paskaidrot, kas šodien latviešu miljonam ir
svēts? Labi ir zināms, ka svēta nav brīvība, neatkarība, suverenitāte,
taisnīgums, tiesiskums, gudrība, godīgums, izglītība, zinātne. Loģiski, ka tādā
gadījumā svēts nav arī Valsts prezidenta institūts, un parlaments par Rīgas
pils pieelpotāju ievēlēs ebreju, bet nevis latvieti. Turklāt ievēlēs aprobežotu
ebreju. Tātad kaut kādu imitāciju, kas savu juridisko neizglītotību pierādīja
preambulas kroplībās. Šim neadekvātajam ebrejam latvieši velta tādus epitetus
kā gudrs, erudīts, izglītots, inteliģents. Latviešus var saprast. Viņiem gribas
vismaz reizi mūžā lietot šos skaistos vārdus tāpat kā to dara citu tautu
cilvēki. Latvieši šos vārdus nekādā gadījumā nedrīkst attiecināt uz saviem
tautiešiem. Tāpēc tagad latvieši ir laimīgi, ka žogmalē ir atradies neizdevies
cittautietis, kuram var bez bailēm un, galvenais, skaudības adresēt skaistos
epitetus. Latvijā vairs nav ebreju. Pēdējais ebrejs Grigorijs Smirins mira
2017.gada 16.janvārī. Ja Latvijā būtu ebreji, tad viņi nekad neļautu šim
pseidojuristam apkaunot ebreju tautu. Ebreji ir gudri cilvēki. Viņi zina savu
vietu svešā zemē. Savu vietu vienmēr nezina tikai pilnīgi muļķi, kurus nākas
apvaldīt. Un ebreji to prot lieliski. Daudz labāk nekā latvieši, kuriem visur
pa priekšu iet muļķi.
Dieva
dāvana
Acīmredzot kā Dieva dāvanu nākas vērtēt
padomju neilgo periodu latviešu tautas dzīvē. XX gs. 70.gados latviešu tauta
savas kultūras vēsturiskajā attīstībā sasniedza kulmināciju visos esamības
segmentos – gan garīgajā segmentā, gan materiālajā segmentā. Latviešu radošais
potenciāls grandiozi (kā saka, pasaules līmenī) uzplauka mākslā, zinātnē,
ekonomikā. Pret to nākas izturēties kā pret Dieva dāvanu. Padomju periodā tika
pamatīgi ierobežota latviešu galvenā mentālā stihija – ienīst, necienīt,
neatbalstīt, nolamāt, nobīdīt malā savus gudrākos un godīgākos tautiešus.
Padomju periodā tika atbalstīti un sekmēti labākie latvieši. Tā tas notika
tāpēc, ka padomju periodā latviešu dzīve noritēja, metaforiski sakot, Maskavas
uzraudzībā un vērtību sistēmā. Tas bija ļoti svarīgi. Maskava pieprasīja dzīves
priekšgalā virzīt labākos, talantīgākos, godīgākos. Tāds pieprasījums tika
noformēts partijas varas visaugstākajā līmenī, tāpēc LPSR vadītāji cītīgi
sekoja Maskavas diktātam un vietējās sabiedrības cilvēciski vērtīgākā daļa tika
lolota jau visjaunākajā paaudzē, noskatot un atlasot kadrus studentu pirmajos
kursos. Pilnīgi cita aina ir bijusi un pastāv latviešu “brīvvalstī”, kā arī
cara laikā. Spilgtākie piemēri latviešu tradicionālajam naidam un tā
vēsturiskajam rezultātam pret saviem spējīgakajiem tautiešiem ir Purvīša,
Rozentāla, Valtera Latvijas pamešana sakarā ar viņu vajāšanu 1905.gadā. Spilgts
piemērs ir nelietīgā izturēšanās pret Raini pirmā Valsts prezidenta vēlēšanās,
LU akadēmisko pelēcību atsacīšanās atbalstīt Raiņa kandidatūru Nobela prēmijai.
Vēsturiski viens no pirmajiem spilgtākajiem piemēriem ir Nobela prēmijas
laureāta Ostvalda Latvijas pamešana un savā turpmākajā dzīvē vairs neko
nevēloties dzirdēt par Rīgu. Vispārzināms fakts ir tas, ka latviešu kultūrā
daudzas izcilas vērtības ir radītas ārpus Latvijas un bez tiešas saskares ar
latviešiem. Tā tas ir, sākot ar Pumpura daiļradi, Matveja daiļradi, Kluča
daiļradi un beidzot ar šodienas latviešu slavenajiem operdziedātājiem,
diriģentiem. Par “otrās” brīvvalsts latviešu attieksmi pret godīgiem un gudriem
cilvēkiem nevienam saprātīgam cilvēkam nav jāatgādina. Neapšaubāmi, arī tagad
latviešiem ir gudri un godīgi cilvēki. Kāda daļa no viņiem pat vēl ir
psiholoģiski spējīga uzturēties Latvijas vidē. Taču visu izšķir
proporcionalitāte. No 100 latviešiem gudri un godīgi varbūt ir 2-3 cilvēki,
kuri nav spējīgi pretoties intelektuāli un morāli neadekvātajai obskurantu
masai. Bet pats nepatīkamākais “otrajā” brīvvalstī ir tas, ka latviešu kultūrā
nomācoši draudīgi dominē tāds morālais noskaņojums un tādas garīgās tendences,
normas un vērtības, kurām nav nekāds sakars ar gudru un godīgu cilvēku ģenēzi,
attīstību un perspektīvām sevi dzīvē (Latvijas valstī) realizēt atbilstoši
talantam, prātam un sirdsapziņai. Nav ticams, ka Dievs gribēs otro reizi
latviešiem kaut ko dāvināt. Gluži pretēji: Dievs ir sodījis latviešu tautu ar
tādu nacionālo nelaimi kā "6.oktobra paaudze".
Boikots
Ideja boikotēt EP vēlēšanas ir laba ideja. Tā parādīs
tautas pašcieņas saglabāšanos. Parādīs, ka tautu neapmierina tagadējais
kriminālais kapitālisms. Tāpat parādīs, ka tauta neuzticas valdošajai kliķei,
tās partijām. Boikots būs apliecinājums ES/EP bezjēdzībai un bezatbildībai,
stingri nevēršoties pret ES/EP sistēmā ietvertās LR nacionāli reakcionāro un
krimināli oligarhisko režīmu, izmantojot subsidiaritātes principu. Taču
elektorāta kāda daļa nepiekrīt boikotam. Galvenais arguments – ja latvieši
nebalsos, tad EP iebalsos no Latvijas tikai Ždanoku, Mamikinu u.c.
cittautiešus, kuri realizēs Kremļa politiku. Tāds arguments ir aplams. Nekādi
nav aizmirstams, kas ir "otrā" LR. "Otrā" LR ir PSKP/VDK
projekts, kā rezultātā PSKP/VDK nomenklatūras kadri ekspropriē PSRS
sabiedriskos kopīpašumus un maskētā veidā saglabā visā bijušās PSRS teritorijā
politisko varu. Tas viss notiek ar vietējo kompradoru un nacionālo nodevēju
rokām un sirdi - vietējo valdošo kliķi. Ždanoka, Mamikins u.tml. nekad nav
bijuši LR pie varas. PSKP/VDK varas saglabāšanos realizē latvieši, kuri ir pie
varas. Tādējādi baidīt tautu ar Ždanoku u.c. ir aplami. Nelietības, nodevības
"Maskavas" labā pastrādā latviešu tautības izdzimteņi, par kuru
noziegumiem politiski, morāli un metafiziski ir atbildīgs latviešu elektorāts.
Sāpīgais
jautājums
Jautājums “Vai skolotāji ir pelnījuši algas pielikumu?” ir
sāpīgs, taču nav nepolitkorekts. Tāds jautājums ir objektīvi pamatots. Tautas
jaunākās paaudzes (“6.oktobra paaudzes”) attīstības līmenis ir viskonkrētākais
iegansts uzdot minēto jautājumu un pret to izturēties kā pret retorisko
jautājumu. Atbilde uz jautājumu ir zināma, un var būt tikai viena atbilde.
Aizvadītajos 30 gados Latvijas skolās masveidā ir prevalējis tāds mācību saturs
un tāda mācību satura didaktiskā izklāsta maniere, ka tas viss ir graujoši
veicinājis rusofobiju, primitīvas un kroplas vēstures zināšanas, vājas sociālās
zināšanas par valsti, politiku, ideoloģiju, nacionālajām attiecībām. Latvijas
skolās nav panākta cieņa pret brīvību, neatkarību, suverenitāti. Tāpat nav
panākta cieņa pret garīgumu, patiesīgumu, taisnīgumu, tiesiskumu. Latvijas
skolās nav iemācīts cienīt un atbalstīt gudrus un godīgus, talantīgus un
atbildīgus līdzcilvēkus. Latvijas skolās nav nostiprināta grāmatas un
lasīšanas, izglītotības un inteliģentuma autoritāte. Latvijas skolās izglītība
un audzināšana nav kļuvusi kritiskās domāšanas veicinātāja, nav iemācījusi
cienīt un izmantot kultūras mantojumu, balstīties uz vecāko paaudžu dzīves
pieredzi. Latvijas skolu darbība nav bijis pamats personību izaugsmei, nav
bijis pamats īstas un cienījamas elites izveidošanai. Latvijas skolu darbības
rezultāts nevar sekmēt nacionāli politiskā imperatīva nostiprināšanos jaunajā
paaudzē. Par nacionāli politisko imperatīvu iesaku dēvēt kategorisku prasību
kopumu cilvēku (jauniešu) attieksmē pret tautu, valsti un tās politiku. Runa ir
par cilvēku attieksmi pret nacionālo politiku. Tātad runa ir par to, kas
attiecas uz attiecīgo konkrēto tautu un valsti. Šajā ziņā cilvēku attieksmē ir
jāvalda stingrai morālajai pozīcijai. Cilvēkiem ir nekļūdīgi un stabili jāzina,
kādai ir jābūt tautai, kādai ir jābūt tautas valstij un kādai ir jābūt tautas
valsts politikai. Cilvēku attieksmē ir jāvalda stingriem kritērijiem. Cilvēkiem
ir jāvērtē tauta, valsts un tās politika atbilstoši šiem stingrajiem
kritērijiem. Tautas vērtējumā pats
svarīgākais ir tās attieksme pret brīvību, suverenitāti, neatkarību, valsti.
Tautā ir jābūt nelokāmai cieņai pret brīvību, suverenitāti, neatkarību, valsti.
Tautas apziņā ir jāvalda pārliecībai, ka tās dzīve ir cilvēciski pilnvērtīga
vienīgi brīvībā - savā neatkarīgā un suverēnā valstī. Pret neatkarīgu un suverēnu
valsti tautai ir jāizturas kā pret savas attīstības galveno mērķi un rezultātu.
Valsts vērtējumā pats svarīgākais ir
tautas suverēnās varas garantija, sociālā un tiesiskā taisnīguma nodrošināšana.
Valsts var iegūt pozitīvu vērtējumu vienīgi tad, ja tās pastāvēšanas laikā ir
iespējama tautas severēnā vara, kā arī valsts spēj nodrošināt sociālo un
tiesisko taisnīgumu. Politikas vērtējumā
pats svarīgākais ir tautas demogrāfiskais kāpums, nacionālo interešu
aizstāvēšana, tautas kultūras attīstība un kultūras mantojuma saglabāšana.
Cilvēkiem ir jāvērtē, kā valsts izturas pret tautas bioloģisko atražošanu,
tautas ekonomiskajām, izglītības, veselības aizsardzības, garīgās kultūras
vajadzībām, tautas tradīciju saglabāšanos un tautas etniskās identitātes
nostiprināšanu.
Traģēdiju
nasta
“Otrā” Latvijas Republika ir daudzu traģēdiju izraisītāja.
Pēcpadomju gados sākās latviešu tautas strauja izmiršana, ko padomju iekārta
aizkavēja vismaz par 20 gadiem un varēja aizkavēt (un vispār nepieļaut) arī
nākotnē. Latviešu tauta 90.-91.g. pievienojās Rietumeiropā izmirstošajai
“baltajai” rasei. Traģēdija ir tautas enerģiskākās daļas aizceļošana no
Latvijas darba un cilvēciski cienīgas dzīves meklējumos citās valstīs.
Traģēdija ir PSKP/VDK varas saglabāšanās, “prihvatizācija”, kriminālā
kapitālisma ieviešana, noziegumu brīvība kā tautas morāli tikumiskās traģēdijas
avots. Atsevišķa traģēdija ir “6.oktobra paaudze”, kas radās citu traģēdiju
rezultātā,- galvenokārt izglītības degradācijas un zinātnes iznīcināšanas
rezultātā. Milzīga (pati galvenā!?) traģēdija ir tautas elites deficīts, to
aizstājot ar pilnīgi sapuvušu varas inteliģenci – humanitātes noziedzniekiem.
Īpaši nākas izdalīt traģēdiju, kurai netiek pievērsta uzmanība. Uz “otrās”
Latvijas Republikas nacionāli reakcionārā un krimināli oligarhiskā fona
traģēdija kļūst to cilvēku ieguldījums, kuri cīnījās pret padomju iekārtu pēc
kara un ziedoja savu dzīvību “mežabrāļu” iznīcināšanas kaujās. Uz “otrās”
Latvijas Republikas nacionāli reakcionārā un krimināli oligarhiskā fona traģēdija
kļūst arī latviešu ziedotās dzīvības kara gados vācu armijas sastāvā. Tagad
redzam, ka Latviešu leģiona karavīri, kuri atdusas Lestenes Brāļu kapos,
dzīvības ziedoja, lai plauktu šodienas masveida zagšana, iedzīvotāju masveida
sadegšana, pie varas nonāktu fundamentāli kroplā “6.oktobra paaudze” – pašu
latviešu izglītības un audzināšanas kolosālais brāķis. Dzīvības tika ziedotas,
lai latviešu masām brīvība un valsts suverenitāte nebūtu nekāda vērtība.
16.marta pasākums noteikti ir jāapzinās no šodienas šausmīgās realitātes
viedokļa. Tiem, kuriem Latvijas Republika bija un joprojām ir brīvības un
neatkarības ideāls, tagadnes “ES dalībvalsts” ir pazemojošu, apkaunojošu,
smeldzīgu traģēdiju morālā nasta.
Nolādējuma
aktualitāte
Par Olaines lieluzņēmuma odiozo likteni nākas tikai
priecāties. Tas ir ļoti labi, ka Olaines lieluzņēmuma odiozais liktenis kā
konkrēta uvertīra analoģiskiem citiem likteņiem attiecas uz lielu uzņēmumu –
vienu no lielākajām Latvijas ekonomikas ražotnēm, kuru, saprotams, pilnā mērā
skāra PSKP/VDK nomenklatūras morālo kastrātu “prihvatizācija”. Respektīvi,
skāra tā noziedzība, kas tika veikta pret sabiedrību, ekspropriācijai pakļaujot
sabiedrības kopīpašumus. Tas bija zināms jau pašā sākumā, ka tāda mēroga
noziedzība, kas kļuva pēcpadomju jauno “valstu” pamats un tajā skaitā arī
“otrās” Latvijas Republikas pamats, agrāk vai vēlāk piedzīvos krahu. Noziegumi
nevar būt sākums jaunai dzīvei - nevar būt sākums jauna tipa valstiskumam un
jauna tipa sociālajām attiecībām. Tas bija jau no paša sākuma saprotams, ka
noziedzība kļūs lāsts - “prihvatizātoru”
mūžīgs nolādējums, viņu izveidotās noziegumu brīvības mūžīgs nolādējums un
personiskās dzīves mūžīgs nolādējums, ko tagad izjūt nelaimīgās sievietes,
pašas varbūt neapzinoties savas esamības atrašanos nolādējuma varā. Notikumi ap
Olaines lieluzņēmumu ir nolādējuma burvība. Tā ir ļoti vajadzīga nolādējuma
burvība, stimulējot sabiedrību atcerēties, ka jauna dzīve ir jāceļ uz godīgiem
pamatiem un jauns valstiskums ir jādibina ar godīgām rokām un godīgām sirdīm.
Nepateicības
dinamika
Principā nekā jauna nav. Nelietīgā ideja likvidēt Uzvaras
pieminekli ir kārtējā latviešu nepateicības izpausme. Nepateicība ir sen
novērota un sen diskursīvi fiksēta latviešu identitātes izpausme. Saprotams,
vēsturiski pirmā to novēroja un literāri apcerēja vācbaltu inteliģence.
Vācbaltus pirmo reizi latviešu nepateicība acīmredzot vissāpīgāk pārsteidza
sakarā ar I Dziesmu svētkiem 1873.gadā. Dziedāt korī latviešu zemniekus
iemācīja vācieši. Bez vācbaltu iniciatīvas nebūtu kori, koru dziesmas, dziesmu
svētki. Taču 1873.gadā latviešu runas vīri izturējās ļoti nepateicīgi –
publiski noliedza vācu ieguldījumu, aicināja vācus turpmāk nejaukties latviešu
dzīvē u.tml. Neapšaubāmi, vācbalti latviešu nepateicību saistīja ne tikai ar
koru dziedāšanu. Vācbalti izveidoja latviešu literāro valodu, izdeva reliģiskos
tekstus latviešu valodā, organizēja skolas un sagatavoja mācību grāmatas,
finansēja talantīgāko latviešu jaunekļu augstākās izglītības iegūšanu. Pats par
sevi ir saprotams, ka Latvijas saimnieciskā sfēra bija vācbaltu devums.
Latvieši pret to visu izturējās nepateicīgi. Vācu naciķu lēmumu pēc uzvaras
karā iznīcināt latviešu tautu noteikti ietekmēja vairāki faktori. Latviešu
nepateicībai noteikti bija būtiska loma. Tagad jau 30 gadus tiekamies ar
nepateicības dinamiku. Jau 30 gadus latviešu varas inteliģence demonstrē klaju
nepateicību pret padomju valsti, krievu tautu. Latviešu nepateicība ir izteikti
amorāla izdarība. Padomju laikā latviešu kultūras attīstība 70.gados sasniedza
kulmināciju gan garīgajā sfērā, gan materiālajā sfērā. Padomju Latvija bija
viena no visaugstāk attīstītajām PSRS republikām. Aizvadīto 30 gadu latviešu
nepateicības dinamikā visriebīgākā izpausme ir nicīgā izturēšanās pret padomju
armiju, tās uzvaru karā. Šausmīgi amorāla rīcība ir padomju armijas vienādošana
ar nacistu armiju, sociālistiskās ideoloģijas vienādošana ar nacistisko
ideoloģiju. Nepateicība kā tautas identitātes izpausme saglabājas un progresē.
Tas ir tāpēc, ka latviešiem nav elites. Latviešiem ir vienīgi sapuvusi varas
inteliģence – nepateicības ģenerētāja un propagandētāja.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru