Jāņa Erlata 2019.g. 18.III publicētais teksts portālā "Pietiek" nav atstājams bez vērtējuma. Visvieglāk
būtu teikt: tā ir ārprātīga latvieša izdarība, pret kuru ir adekvāti jāizturas.
Tas ir pareizi! Taču tekstā ir unikāla bezprātība. Kaut ko tādu nav nācies
sastapt. Bet pats galvenais – teksts ir latviešu publiskās telpas elements.
Tāpēc pret to ir jāizturas nopietni. Unikāli bezprāta produkti ir šādā
fragmentā: "Komunisma un fašisma vienādošana izraisīja sašutuma vētru
cilvēkos, kuri visu savu mūžu abus režīmus bija uzskatījuši par savstarpēji
ideoloģiski naidīgiem. Lai izvairītos no asām diskusijām, kuras varētu beigties
ar vardarbību, ļoti simpātisks šķita ieteikums visas zināšanas pasludināt par
meliem. Cilvēce savā attīstības gaitā bija radījusi tik daudz zināšanu, ka tās
vairs nevarēja atšķirt no meliem. Zināšanas un meli kļuva līdzvērtīgi. Tie,
kuri zināšanās meklēja patiesību, īstenībā aicināja uz vardarbību, līdz ar to
patiesības vārds kļuva par sinonīmu vardarbībai." Fašisms un
sociālisms ir ne tikai ideoloģiski, bet arī ontoloģiski naidīgi un
nesavienojami. Tas ir katram normālam cilvēkam zināms. Kurš ir simpātiskā
ieteikuma autors? Kā var būt simpātisks ieteikums zināšanas pasludināt par
meliem? Kā var rasties ieskats par
zināšanu un melu līdzvērtību? Kā var patiesības zinātāji aicināt uz
vardarbību? Kā var patiesības meklētāji aicināt uz vardarbību? Kā var patiesība
kļūt sinonīms vardarbībai? Un beidzot: vai tik tiešām latviešu kādas daļas garīgais
stāvoklis jau ir tik ārprātīgs, ka ārprātīgu hominīdu unikālā bezprāta
izgarojumi var kļūt publiskās telpas sastāvdaļa? Jānis Erlats nav viens ar savu
bezprātu. Viņa bezprātu publicē! Viņam ir atbalstoši lasītāji! Jānis Erlats ir
etniski kolektīvā bezprāta sastāvdaļa. Vai mums ir jābūt gataviem turpmāk
tikties ar vēl lielāku un unikālāku bezprātu?
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru