2018.gada maija sākuma dienās portālā „Pietiek”
publicēti trīs fantastiki neadekvāti teksti par Latvijas nākotni. Ko tas
nozīmē? Vai tā ir apzināti organizēta provokācija? Vai tā ir apzināti
organizēta kampaņa degradēt, devalvēt, izsmiet Latvijas nākotnes ideju? Bet
varbūt tā ir tikai nejauša sagadīšanās, kad bez speciāla nolūka vienā nelielā
laika posmā koncentrējas diletantisma un šarlatānisma potenciāls? Tāds
potenciāls mums vienmēr ir bijis nevajadzīgi liels. Šī potenciāla grandiozums
vienmēr ir atklājies izdzertā šnabja, izdzertā alus rezultātā. Pēcpadomju laikā
šo potenciālu noteikti ir vairojis ne tikai masveida alkoholisms, bet arī
kroplības izglītības iestādēs, „uzskatu plurālisms”, iespēja internetā anonīmi
murgot par politiku, valsti, izplatīt dzērumā sasmērētus uzsaukumus. Visos
trijos tekstos ir šausmīgi kroplas zināšanas par Latvijas vēsturi,
Rietumeiropas valstu vēsturi, Rietumu kultūru, Krievijas vēsturi un kultūru. Ne
mazāk kropls ir priekšstats par šodienas Latviju. Piemēram, naivā paļaušanās uz
Valsts prezidentu, Valsts prezidenta institūtu. Vai tiešām cilvēks nezina par
visu Valsts prezidentu organisko saistību ar nacionāli reakcionāro un krimināli
oligarhisko režīmu? Vai tiešām cilvēks nezina, ka Valsts prezidents ir viens no
lielākajiem likumu pārkāpējiem? Par to „Pietiek” raksta regulāri. Ja arī tas
nav speciāls uzbrukums valsts nākotnes idejai, tad tomēr tāda tumsonības un
šarlatānisma invāzija nelabvēlīgi atsaucas uz sabiedrisko domu.
svētdiena, 2018. gada 6. maijs
sestdiena, 2018. gada 5. maijs
Diletantisma posts
2018.gada 5.maijā portālā „pietiek” tika publicēts Ivara
Prūša ārprātīgi diletantisks darbs „Latvija ģeopolitiskajās krustcelēs
14+laikmetā”. Par darbu ievietoju šādu komentāru. Tikšanās ar diletantismu
patīkama ir tikai pašam diletantam – diletantiskās produkcijas autoram.
Nodarbošanās ar zinātni, mākslu bez pietiekamām zināšanām, profesionālās
sagatavotības, talanta vienmēr izraisa nepatīkamu reakciju. Izņēmumu nemēdz
būt. Mēdz būt vienīgi gadījumi, kad gribas tikai vienu reizi nosodoši konstatēt
„Kādas šausmas!”, un mēdz būt gadījumi,
kad ar vienu reizi nepietiek un nākas dziļā nepatikā vairākkārt dusmoties
„Kādas šausmas! Kādas šausmas! Kādas šausmas!”. Ar diletantismu nav iespējams
komunicēt. Diletants nav pārliecināms. Naivi ir sākt atspēkot diletantiskajā
ražojumā sastopamās aplamības. Diletants paliek diletants līdz mūža beigām.
Diletants nekad nekļūst profesionālis. Diletantam jau no paša sākuma ir
diletanta liktenis tāpat kā profesionālim jau no paša sākuma ir profesionāļa
liktenis. Diletantu no diletantiskās darbības var apturēt tikai pats diletants.
Dotājā tekstā nepieciešams komentēt vienīgi Surkova rakstu, jo to internetā var
viegli iepazīt katrs interesents. Surkova raksts ir pasniegts pilnīgi greizi.
2014. gads ir Krimas pievienošanas gads. Rietumi draud nekad neakceptēt
Krievijas rīcību, un tāpēc Krievijai zūd izredzes brāļoties ar Rietumiem.
Surkovs šo Krievijai drūmo perspektīvu izmanto, lai skeptiski raksturotu
Krievijas vēsturē sastopamo agrāko tieksmi saplūst ar Eiropu, kā arī agrāko
tieksmi saplūst ar Āziju. Surkova rakstā faktiski nekas jauns nav pateikts. Oriģināli
ir tikai tas, ka Krimas pievienošanas starptautiskais nosodījums ir autoram
iegansts ģeopolitiskām retrospekcijām un prognozēm. Turklāt dīvaina ir autora
vēlēšanās mistificēt formulu „14+”. Surkovs ļoti labi zina, ka Krievijai tika
atteikta vieta pie Rietumu galda jau krietni agrāk – ap 2004.-2005.gadu.
Krievijas oligarhijai Rietumu elites elite lika skaidri un gaiši saprast, ka
viņi nekad netiks uzņemti Rietumu sabiedrībā. „Perestroika” taču Krievijas
priekšgalā izbīdīja nacionālos noziedzniekus. Rietumu elite to ļoti labi zina.
Nacionālais paradokss
Individuālajā līmenī LR nevērtību saprot
ļoti daudzi cilvēki pat varas inteliģencē un tās dāsni zombētajā jaunatnē. Taču
individuālā izpratne nav tas pats, kas kolektīvā izpratne. No individuālās
izpratnes var summēties virtuāla kolektīvā izpratne, taču tāda summa vēl nav
dzenulis sākt kolektīvo darbību. Pie tam individuālā izpratne var bremzēt
kolektīvās darbības rašanos. Cilvēku sociāli psiholoģiskajā domāšanā vienmēr eksistē atbildības difūzija. Sociālajā psiholoģijā tā sauc plaši izplatītu
parādību: ja nav individuālās atbildības, tad cilvēki neveltī tik lielu
enerģiju kolektīvo interešu aizstāvēšanai. Nejūtot savu atbildību, cilvēki
kļūst sociāli remdeni. Viņu atbildība par kolektīvo likteni aizplūst žogmalē.
Latviešu sabiedrībā šī parādība ir ļoti raksturīga. Tam ir konkrēts iemesls.
Parādības izplatību nosaka tautas mentalitāte. Ne visās tautās atbildības
difūzija ir tik izteikta kā pie mums. Runa ir par atbildības „aizplūšanu” (lat.
Diffusio). Praktiski tas nozīmē
atbildības devalvāciju, neskaidrību, nenoteiktību, nekonkrētību. Sabiedrībā ir
notikumi, parādības, procesi, par kuriem nav kam prasīt atbildību. Padomju
laikā teica: „kolektīvs vainīgs”. Tas nozīmēja – neviens nav vainīgs. Ja
neviens nav vainīgs, tad katrs atviegloti uzelpoja un pagrieza muguru. Ar
atbildības difūziju ir cieši saistīts sociālais
slinkums: individuāli personiskās intereses ir svarīgākas par kolektīvajām
interesēm. Priekš sevis cilvēki parasti nav tik slinki kā priekš kolektīva. Atkal
viss ir atkarīgs no tautas mentalitātes. Latviešu mentalitāte ir individuālistu
mentalitāte. Tā ir mentalitāte, pret otru latvieti izturoties piesardzīgi,
neuzticīgi, pat ar naidu un neslēptu agresiju, kuru visvairāk izjūt gudri un
godīgi latvieši. Tā ir mentalitāte, kurā stulba ambīcija un tās iekustinātā
aprobežotā pašpārliecinātība ir lielāka nekā zināšanas, kompetence,
inteliģence, tolerance, paškritika, profesionalitāte. Tā ir mentalitāte ar
nestabilu ētosu, kurā centrā ir nodevības, pielīšanas, verdziskas padevības,
denunciācijas kāruma izbaudīšanas tieksme. Tā ir mentalitāte, kurā
visnekomfortablāk jūtas godīgi, pašaizliedzīgi, patriotiski noskaņoti, gudri,
izglītoti, morāli atbildīgi, nacionāli atbildīgi latvieši, kuriem nekad nav
izdevies un nekad acīmredzot neizdosies ieņemt idejiski, politiski, ideoloģiski
dominējošo stāvokli inteliģencē, sabiedrībā, tautā, valstī. Gadsimtiem ilgi
pastāvošā fatālā situācija ir radījusi paradoksu: tautas vērtīgākā daļa ir
klusi un pieticīgi samierinājusies ar savu visos laikos tradicionālo marginālo
vietu Tēvzemē. Vienmēr un visur pirmajās
rindās ar lepni paceltu galvu auļo nekauņas, nelieši, pašlabuma meklētāji,
karjeristi, neinteliģenti un neizglītoti latvieši.
piektdiena, 2018. gada 4. maijs
Divgalvainais pūķis
Valdošā elite vienmēr ir realizējusi informatīvi psiholoģisko uzbrukumu
sabiedrībai, zombējot sabiedrības apziņu valdošajai elitei vēlamā virzienā.
Tāpēc vienmēr ir bijusi pretestība informatīvi psiholoģiskajam uzbrukumam.
Vēsturiski šī pretestība ir mainījusies, jo ir mainījies informatīvi
psiholoģiskā uzbrukuma tehnoloģiskais arsenāls – komunikācijas līdzekļi, žanri,
komunikācijas poētika, retoriskie paņēmieni utt. Saprotams, ir mainījušās valdošās
elites idejiski politiskās nostādnes un mainījās ideoloģiskie mērķi. Piemēram,
XX gadsimta vidū zombēšanas jaunas iespējas pavēra televīzija. Savā laikā notika
plaša cīņa pret televīziju. Tā tas spilgti izvērtās ASV. Amerikāņu sabiedrība enerģiski
cīnījās pret televīzijas graujošo lomu bērnu garīgajā attīstībā. Arī šodien
atsevišķās zemēs turpinās cīņa pret TV graujošo ietekmi uz sabiedrības apziņu. Taču
šodien centrā ir internets un tā sociālie tīkli. Šodien centrā ir metafiziskā
pakāpe – patiesības slēpšana, būtības, jēgas slēpšana. Cīņa pret informatīvi
psiholoģisko uzbrukumu ļoti lielā mērā ir atkarīga no cilvēka cilvēciskuma
pakāpes. Runa ir par cilvēka garīgumu, morāli, ideāliem, dzīves jēgu, nākotnes cerībām.
Informatīvi psiholoģiskā uzbrukuma galvenais objekts ir cilvēks. Kas šodien
cilvēkiem traucē pretoties informatīvi psiholoģiskajam uzbrukumam? Tiek
uzskatīts, ka reāla pretestība nepastāv, un sabiedrība ir samierinājusies ar
uzbrukumu, to atzīstot par īstenības organisku sastāvdaļu. Tagad cilvēkiem ir
grūti atšķirt „savējos” (godīgos un gudros) no „svešajiem” (amorālajiem un
muļķiem). Cilvēki ir apjukuši. Viņi vairs nevar ne uz vienu paļauties un galu
galā zaudē interesi par politiku, ekonomiku, valsts attīstību, sociālajām
problēmām. Vēl ir viens moments, kāpēc nav konstatējama pretestība informatīvi
psiholoģiskajam uzbrukumam. Lieta ir tā, ka uzbrukumā tiek izmantotas abstraktas
dogmas: vienlīdzība, līdztiesība, veselība, izglītība, labklājība,
pašrealizācijas iespējas, uzskatu plurālisms, demokrātija, liberālisms,
cilvēktiesības. Šīs dogmas tiek iepītas propagandas materiālā tādā manierē, lai
liecinātu par valdošās elites milzīgām humānām rūpēm, nemitīgu domāšanu par
cilvēku labklājību un labsajūtu. Uzbrukums ir tā noformēts, ka iemidzina cilvēku
uzmanību un nomierina cilvēkus, jo, lūk, par viņiem nepārtraukti kāds rūpējas.
Tātad informatīvi psiholoģiskajā uzbrukumā demagoģiski izmanto cilvēku dzīvē
viscēlākās izpausmes, graujot cilvēku esamības metafiziskos pamatus. Cilvēki
strauji pārvēršas bioloģiskā masā, jo viņu garīgajā pasaulē valda totāla
destrukcija. Jauna sociālā nelaime ir iespēja internetu izmantot cilvēces
atkritumiem – idiotiem, deģenerātiem, muļķiem, stulbeņiem, dzērājiem,
deklasētiem tipiem, šarlatāniem, morāli pagrimušiem indivīdiem, pusvājprātīgiem
dauniem u.tml. Viņi var sludināt savu „patiesību”. Piemēram, latviešu
deģenerāti grantiņi, gedroici, žuļi regulāri sludina savu „patiesību” par
„Latviju”, „nacionālismu”, „neatkarību”. „Satori” postcilvēki sludina savu
„patiesību” par homoseksuālismu, dažādām perversijām. Kaut kādi dzērāji
internetā regulāri izplata „latviešu tautas glābšanas uzsaukumus”. Tādējādi
šodien tiekamies ar informatīvi psiholoģisko uzbrukumu no divām pusēm: 1)
valdošās elites un 2) sabiedrības padibenēm. Tā ir jauna situācija cilvēces
vēsturē. Līdz interneta laikmetam smadzenes grozīja tikai valdošā elite. Vēl
nav īsti saprotams, kā cilvēce adaptēsies jaunajā situācijā, kad šausmīgi plašu
uzbrukumu veic dažādi izdzimteņi. Patiesības ceļā ir nostājies pūķis ar divām
galvām.
pirmdiena, 2018. gada 30. aprīlis
Kapitālisma adekvātums
Sociālisma likvidēšanas veids un postsociālisma jau 30
gadus ilgais periods Latvijā, Krievijā un citās Austrumeiropas zemēs stimulē
interesantu tēmu: kapitālisma piemērotība (adekvātums) tautas mentalitātei un
kultūrai. Respektīvi, atklājas tas, ka kapitālisms ir piemērots ne visām
tautām. Piemērotības pakāpi nosaka tautas mentalitāte un kultūra. Protams,
nosaka arī kapitālisma raksturs. Proti, tas, kāda tipa kapitālismu tauta
izmanto. Kapitālisms ir dažāds. Droši var teikt, ka kapitālisms ir specifisks
katrā zemē. Tā tas bija jau no paša sākuma pēc feodālisma saimniekošanas
kārtības transformācijas t.s. kapitālisma saimniekošanas kārtībā. Tā tas ir arī
pašlaik. Nav identiska kapitālisma kaut vai vismaz divās valstīs. Katrā valstī
kapitālisms ar kaut ko lakālu atšķiras. Tāpat ir labi zināms, ka neeksistē
universāla kapitālisma definīcija. Kapitālisms kā apzīmējums ekonomiskajai
sistēmai ir ekonomiskā abstrakcija. Kapitālismā, atkārtoju, nav stabilu īpašību
visur vienādā mērā. Jēdziens „kapitālisms” radās no jēdziena „kapitāls” un „kapitālists”.
Tas notika 18.gs. beigās. Angļu valodā vārds „kapitālists” esot no 1792.gada.
Savukārt atvasinājums „kapitālisms” angļu valodas vārdnīcā ir no 1854.gada,
vācu valodas vārdnīcā no 1869.gada, krievu valodas vārdnīcā no 1900.gada. Pirmo
reizi atvasinājums „kapitālisms” esot lietots Francijā 1842.gadā izdotā
grāmatā. 19.gadsimtā varēja sastapt dažādu attieksmi pret kapitālismu.
Piemēram, 1870.gadā bija sastopama atziņa, ka sociālisma vislabākā forma ir
liberālais kapitālisms. Tika izstrādāta kolektīvā kapitāla teorija. Par
kapitālu, kapitālistiem un kapitālismu Eiropā nebūt rakstīja tikai Marks un
viņa mācības piekritēji. Agrāk un tagad valstis sevi dēvē par kapitālistiskajām
valstīm arī tad, ja līdzās privātīpašumam ir arī cita veida īpašumu tiesības,
valstī nav tikai privātā uzņēmējdarbība. Kapitālismā var būt šķiriskās
privilēģijas tāpat kā feodālismā, kapitālismā var būt valsts īpašums,
privātīpašumu apjoma ierobežojumi, muitas barjeras, antimonopolistiskie likumi
utt. Mēdz būt kapitālisms, kurā ir iekļauta sociālās sabiedrības ideja,
realizējot plašas sociālās programmas. Mēdz būt kapitālisms bez sociālajām
programmām, kalpojot oligarhijai, kādai grupai, klanam u.tml. Mēdz būt
kapitālisms, kuru caurstrāvo sociālais taisnīgums un kura ideāls ir reliģiskais
sociālisms. Notikumi Krievijā, Latvijā un citur sakarā ar PSRS un sociālisma
sistēmas sagraušanu un jaunas dzīves kārtības veidošanu parādīja, ka
kapitālisms var būt arī totāli krimināls, bandītisks, nacionāli reakcionārs,
kad visu nosaka nacionālo bagātību un agrākā sabiedriskā kopīpašuma laupīšana,
eksistē noziegumu brīvība, sociālais darvinisms attieksmē pret „ vienkāršo
tautu”, sabiedrībā ir kolosāla materiālā noslāņošanās bagātajos un nabagos, kā
arī morāli tikumiskā deģenerācija. Tāpēc nākas pievērsties interesantai, bet
reizē drūmai tēmai par kapitālisma adekvātumu tautas mentalitātei un kultūrai.
Pēcpadomju kapitālisms faktiski dzen postā tautu. Tādā kapitālismā tauta iet
bojā – degradējas, izmirst, zaudē identitātu utt. Nākas sastapties ar zināmu
dīvainību. Krievijas inteliģence atklāti atzīst, ka pēcpadomju laikā ieviestais
kapitālisms ir kaitīgs krievu tautai. Turpretī Latvijas inteliģence klusē un
atklāti neatzīst pēcpadomju dzīves kārtības kaitīgumu tautas pastāvēšanai.
Latvijas inteliģence ir pilnā mērā apmierināta ar visu. Tātad pašlaik
pastāvošais kapitālisms ir adekvāts latviešu tautas mentalitātei un kultūrai.
Cits secinājums nav iespējams.
piektdiena, 2018. gada 27. aprīlis
Nelaime
Latviešu tautas (varbūt pat vislielākā) nelaime ir
personību trūkums. Konkrēti: personību trūkums sociāli politiskajā sfērā.
Saprotams, latviešu tautā ir sastopami godīgi, gudri, izglītoti, inteliģenti
cilvēki. Atkārtoju: tādi cilvēki noteikti tautā eksistē. Latviešiem ir
personības. Taču latviešiem nav sociāli politiski pasionāras personības, kuras
spētu un gribētu uzņemties tautas vadību valstiskā līmenī. Latviešiem ir
tipiski inteliģentas personības bez sociāli politiskās dzirksts. Tādas
personības tradicionāli atvirzās pēc iespējas tālāk no politikas, valsts
lietām, jebkura profila organizatoriskās vadības. Tipiski inteliģentās
personības faktiski ir izteikti individuālisti – cilvēki, kuri norobežojas no
sabiedrības un kuriem nepatīk darboties kolektīvā. Individuālisms ir viņu
garīgā satvara centrā. Inteliģento personību morāles princips ir individuālisms
– indivīda autonomijas, absolūtas brīvības un absolūtu tiesību prasība,
eksistenciālais nosacījums, vairāk vai mazāk atklāta savu interešu pretstatīšana
sabiedrības interesēm. Inteliģentās personības nav pierunājamas valsts
vadīšanas darbam. Acīmredzot tas nemaz nav tik slikti, jo šīs personības
faktiski nemaz nav spējīgas vadīt valsti. Valsts vadīšana ir pa spēkam vienīgi
sociāli politiski pasionārām personībām. Tādas personības ir retums katrā
tautā. Protams, tauta bez vadības nekad nepaliek. Nekad un nekur nav bijis
tautas vadītāju deficīts. Vienmēr un visur ir atradušies tautas vadītāji no
harismātisko indivīdu kolekcijas, kuru veido cilvēki ar fascinējošām
personiskajām īpašībām – spilgtām runas dāvanām, gudrību, pievilcīgu ārieni,
suģestiju. Latviešiem nav laimējies arī šajā ziņā. Valdošo kliķi neveido
harismātiskas personības. Tas ir tāpēc, ka „perestroikas” Maskavas barveži visu
kārtoja tā, lai padomju tautas pārvaldītu nacionāli reakcionārai un krimināli
oligarhiskai iekārtai piemēroti tipi. Praktiski – cilvēciskās padibenes ar
noziedzīgu un nelietīgu dvēseli. Par tādu tautas vadītāju trūkumu latviešiem
līdz šim nevajadzēja žēloties. Nekas neliecina par radikālām izmaiņām. Izmaiņas
ir vienīgi tajā ziņā, ka cilvēciskās padibenes ar noziedzīgu un nelietīgu
dvēseli jau labu laiku papildina un arī turpmāk papildinās cilvēciskās
padibenes ar debilu prātu un idiota dvēseli.
ceturtdiena, 2018. gada 26. aprīlis
Identitātes puķu dobe
Tautas identitāte atgādina puķu dobi. Tautas identitāte
nerodas pati no sevis. Tautas identitāte ir speciāli definēts („zemē
iestādīts”) fenomens. Tautas identitāti definē tautas inteliģence, analītiski
fiksējot tautas specifiku tajās sfērās, kurām piemīt noteikta specifika un kuru
specifiku katrā ziņā masveidā atzīs tauta, intuitīvi saskatot savdabību kaut kā
tādā, kuram piemīt būtiska, neatņemama īpašība, pazīme. Tautas idenditātes
specifika rodas no tādām raksturīgām izpausmēm, kuru kulturoloģiski savdabīgā klātbūtne
attiecīgajā tautā tiek masveidā atzīta un iegūst cienījamu vērtību. Pēc
„iestādīšanas” tautas identitāte ir jākopj – jālaista, jāizravē nezāles,
jāaizsargā no vēja, salnām, mājdzīvnieku izbradāšanas, zagļiem. To visu veic
tautas inteliģence, kura ir tautas identitātes kuratore. Atkārtoju: tautas
identitāte ir nemitīgi jākopj – ideoloģiski jāspēcina un ideoloģiski jāvēršas
pret svešu ideoloģiju uzbrukuma. Tas ir ļoti svarīgs uzdevums. Tautas
identitātes apziņa atsaucas uz visiem pārējiem tautas apziņas veidiem –
politisko apziņu, nacionālo apziņu, reliģisko apziņu, tiesisko apziņu,
ekonomisko apziņu, morālo apziņu, estētisko apziņu. Respektīvi, no tautas
identitātes apziņas ir atkarīga tautas darbība, uzvedība un komunikācija. Ja
tautas identitātes apziņa ir vitāla (spēcina tautas pašapziņu), tad vitāla ir
arī tautas darbība, uzvedība un komunikācija. Tautas identitātes kopšanas
(ideoloģiskās spēcināšanas) galvenais līdzeklis ir tautas vēsture: naratīvs par
tautas dzīvi. Tautas vēstures stāstījumā (naratīvā) tiek izmantots dažāds
materiāls. Materiāla izvēli nosaka tautas dzīves idejiskās aktualitātes –
stratēģiskie mērķi un operatīvie taktiskie uzdevumi. Var būt laiks, kad tautas
identitātes kopšanai piemērots ir stāstījums par tautas vissenāko pagātni. Var
būt laiks, kad inteliģencei ir jāstāsta par tautas visjaunāko vēsturisko
periodu. Latviešu tautas identitātes nestabilitāti un strauji progresējošo
zudumu vispamatīgāk veicina varas inteliģences nespēja būt tautas identitātes
kuratoram un tumsoniski mežonīgās, nelietīgās dažādu krūmiņgatu, šņoru kroplības
ar tautas vēsturi. Vēsturiskais naratīvs ir melīgs, tam nevar uzticēties un no
tā nevar būt stabila tautas pašapziņa un pašvērtības sajūta. Nekas labs nevar rasties,
ja negodīgas manipulācijas skar pat tādu būtisku momentu tautas dzīvē kā valsts
dibināšanas laiku, kas tiek aplami noteikts, izdabājot dažu cilvēku slavas
kārei, ambīcijām, velmei tēlot nacionālos varoņus. Latviešu varas inteliģence
nevis aizsargā tautas identitāti, bet gan to kropļo un degradē, nacionāli
nodevīgi pievienojoties svešu ideoloģiju
uzbrucējiem. Ja tautai ir tāda inteliģence, tad tautas identitātes sabrukums ir
loģiski pamatots rezultāts: tauta pārvērtīsies smirdīgā mūmijā.
otrdiena, 2018. gada 24. aprīlis
Morāles diktatūra
Mūsdienu Rietumu sabiedrības vispārējā negatīvā morālā
transformācija enerģiski atgādina par to, ko var dēvēt par morāles diktatūru.
Proti, morāles fundamentālo un ģenerējošo lomu jebkurā cilvēka darbībā,
uzvedībā un komunikācijā. Citiem vārdiem sakot, morāle nosaka jebkuras esamības
formas izcelsmi un morāle apvij jebkuras esamības formas praktisko gaitu. Bez
morāles nekas nenotiek. Bet galvenais - morāle nosaka kvalitāti. Arī jebkuras antropoloģiskās identitātes
kvalitāti. Ja pietrūkst skaidras
un cēlas morāles, tad laba kvalitāte nav gaidāma. Morāles diktatūra ir
universāla. Morāles diktatūra pastāv ne tikai tad, ja valda augsts morālais
līmenis, bet pastāv arī tad, ja valda amorāliskums. Piemēram, liberālisms ir
laba un vajadzīga idejiskā nostādne, bet tikai savienībā ar dziļu tikumiskumu
un augsti attīstītu morālo apziņu. Ādama Smita tirgus „neredzamā roka” bija ne
tikai „biznesa roka”, bet arī „morālā roka”. Tā nebija amorāla, alkātīga,
nekaunīga, sociāli bezatbildīga „roka”. Ekonomiskā politika var būt sekmīga
vienīgi tad, ja tai ir stingri morālie pamati, kā tas mūsdienās ir Vācijā,
Japānā, ASV, Ķīnā. Savukārt Krievijas, Latvijas ekonomiskā politika ir „elites”
tumsonības, mežonības, amorālisma, netikumības iemiesojums. Arī ideoloģija bez
morāles neko pozītīvu nedod. Ideoloģija bez morāles veicina sociālo darvinismu,
sociālo noslāņošanos bagātajos un nabagos, veicina visu to riebīgo, ar ko
tiekamies mūsdienu eiropeīdu sabiedrībā. Morāles diktatūra sabiedrībā nosaka
dažāda veida tabu – amorālo izpausmju aizliegumu. Morāles diktatūra faktiski ir
morāli tikumisko pārkāpumu aizliegumu sistēma. Ja tāda sistēma vāji funkcionē
vai vispār netiek formulēta, tad nekas labs nav gaidāms nevienā cilvēka solī
zem Saules. Cilvēku, tautu vispirms vērtē no morāles viedokļa un tikai
pēc tam no intelektuālā, vispārējās garīgās attīstības viedokļa.
Latviešu laime
Latviešu „miljonam” arī pēc 6.oktobra par katru cenu
nepieciešams saglabāt pašreizējo politisko iekārtu un pašreizējo valdošo ellīti.
Jāpiedod OIK un viss pārējais tautas labā darītais. Latvieši nekad nav tik labi
dzīvojuši kā „otrajā” republikā. Beidzot ir radusies iespēja sevi pielietot
pilnā mērā. Baroni neļāva latviešiem zagt. „Pirmajā” republikā nebija ko zagt.
Maskavas vara arī neļāva latviešiem zagt. Ja arī kaut ko varēja nozagt, tad
tikai niekus: zīmuli, dzēšgumiju kantorī, gaļas gabalu iebāzt kājstarpē, ejot
uz mājām no darba gaļas kombinātā. Vēl šo to varēja nozagt. Bet zagt bija
bīstami. Pie tam sabiedrībā bija nosodoša attieksme pret zagšanu. Tagad,
„otrajā” republikā, viss ir pilnīgi savādāk. Tagad zagšana ir galvenais,
zagšanas brīvība ir totāla, par zagšanu nevienu nesoda. Soda tad, ja neesi
dalījies ar sazagto. Latviešu „miljons” dedzīgi atbalsta zagšanu un politisko
varu, kura nodrošina masveida zagšanu. Un vēl viens labums „otrajā” republikā:
neviens nevēršas pret latviešu patīkamo stulbumu. Stulbuma kritika neeksistē.
Riebīgajos padomju laikos bija citādāk: Maskava nepieļāva stulbumu ne zinātnē,
ne mākslā, ne ekonomikā, ne izglītībā, ne medicīnā. Nepieļāva nekur. Tagad latviešu
patīkamajam stulbumam līdz galam atvērtas visas durvis. Tāpēc pēc 6.oktobra
nekas nedrīkst mainīties. Ja mainīsies, tad ar latviešu „miljonu” ir beigas.
Uztraukumam nav vietas! Latviešu „miljons” noteikti nosargās savu skaisto
labklājību. Turklāt zagļus un stulbeņus sargā Soross, NATO, ES, EP, EK, PB.
Sardzē stāv arī Putina diriģētā etniski daudzkrāsaina Krievijas banda, kurai
arī latvieši vajadzīgi tikai kā zagļi un stulbeņi. Neatbalsta tikai Tramps,
kurš smalki paņirgājās par Latviju, ko, protams, Rīgas pils stulbenis nav
spējīgs novērtēt.
Atbildība
Sakarā ar OIK laupīšanu daži „politiķi” cenžas izmantot
situāciju, lai nomelnotu savus „kolēģus”. Tā rīkojas Zariņš publikācijā „PIETIEK”.
Stulbi visu vainu uzvelt dažiem cilvēkiem vai pat tikai vienam cilvēkam. Vaina
ir daudz dziļāka, plašāka, bīstamāka, kā arī perspektīva saglabāties. Vaina ir
"perestroikā" un tās radītajā nacionāli reakcionārajā un krimināli
oligarhiskajā režīmā. Vaina ir latviešu inteliģences degradācijā un
deģenerācijā, vaina ir latviešu "miljona" mentalitātē, masveidā
atbalstot doto noziedzīgo režīmu. Vainīgs ir arī Zariņš. Pēdējais laiks būtu
saprast, ka individuāli vainīgs ir katrs, kurš sadarbojas ar mēslu bedres
institūcijām. Deputāti ir desmitkārt vainīgi un nav ko tēlot nevainīgu jēru.
Tas liecina ne tikai par prāta trūkumu, valstisko zināšanu trūkumu, bet arī par
amorālo stāju. Godīgs cilvēks nekad nepiekritīs sēdēt mēslu bedres parlamentā.
Ja ir piekritis, tad ir drosmīgi jāuzņemas visa atbildība par mēslu bedres
radīto smirdoņu un nav jātēlo "opozīciju". Tā arī ietilpst varas
sistēmā un ir tikpat atbildīga par visu, cik atbildīga ir "pozīcija".
ceturtdiena, 2018. gada 19. aprīlis
Abstraktais humānisms
Pazīstams ir jēdziens "abstraktais humānisms". Ar to apzīmē humānistiskas idejas, priekšlikumus, novērojumus, kuri ir teorētiski un loģiski it kā pamatoti, atbilst veselā saprāta normām un prasībām, taču tajā pašā laikā pilnīgi atrauti no dzīves realitātes, reālajām dzīves iespējām, dzīves praktiskajām formām. Abstraktais humānisms var emocionāli ietekmēt kādu brīdi. Kāds var pat ticēt abstraktā humānisma saturam. Tomēr vienmēr saglabājas epiteta "abstraktais" klātbūtne. Vienmēr saglabājas tikai humānisms, kas ir domās atdalīts no konkrētā materiāla un konkrētajām perspektīvām. Abstraktais humānisms ir no dzīves atrauts prātojums. To nav patīkami uzzināt, taču tā ir patiesība. Mūsdienu sabiedrībā abstraktais humānisms var izraisīt lielu izsmieklu, jo vispārējā degradācija un deģenerācija ir neiecietīga un agresīva pret visu vairāk vai mazāk ideālo, garīgo, metafizisko un transcendentālo.
trešdiena, 2018. gada 18. aprīlis
Valsts mācība
Latvijā ir vēlams ieviest mācību priekšmetu ar nosaukumu „Valsts
pamati” jeb „Valsts mācība”. Šis priekšmets ir jāapgūst katram pavalstniekam.
Priekšmetam ir jāsniedz zināšanas par valsti un tās funkcionēšanas
pamatnosacījumiem. Priekšmets pozitīvi ietekmēs tautas politisko apziņu, un
tajā nostiprināsies pareiza informācija par valsti. Latviešu politiskā apziņa
nevar lepoties ar zināšanu dziļumu un precizitāti. Tas izraisa dažādas
kroplības un vispār fundamentālu neizpratni par valsts jēgu, bet galvenais –
totāli neadekvātu LR vērtējumu. Masveida nezināšana ir viens no galvenajiem
iemesliem pamatotajai tēzei par latviešu valsts nespēju; proti, nespēju uzturēt
savu valsti. Ja latviešiem būtu adekvātas zināšanas par valsti, LR seja būtu pareizāka,
tīrāka, glītāka, sakoptāka. LR vispār nebūtu pretīgs monstrs ar nacionāli noziedzīgu
valstiskumu un šausmīgs šķērslis tautas bioloģiskajai pastāvēšanai un tautas
kultūras virzībai. Ne tikai aplamā attieksme pret dezinformāciju liecina par
minētā mācību priekšmeta nepieciešamību. Aplama ir attieksme pret daudziem
(visiem) valsts aspektiem – to būtību, rašanos, praktisko darbību utt. Faktiski
katru dienu medijos tiekamies ar neizpratni par valsti. Izpratnes trūkumu
demonstrē gan politiķi, gan citi cilvēki, kuri iesaistās sarunā par valsti.
Visus līdz šim greizi traktētos valsts pastāvēšanas aspektus nav iespējams
atcerēties un tagad uzskaitīt. Uzskaitījumu noteikti ir jāsāk ar tādu svarīgu
jautājumu kā valsts suverenitāte. Latviešu vairākuma izpratne par valsts
suverenitāti ir idiotiska. Daudzi pilnīgi dumji uzskata, ka LR paliek suverēna
(nacionāli neatkarīga) valsts arī pēc iestāšanās ES. Troksnis ap „Rīdzenes
sarunām” liecināja par neizpratni valsts problēmu risināšanas tehnoloģijā.
Troksnis neliecināja par neformālo diskusiju lomas izpratni valstī. Melnā
Kangera saceltie nelietīgie dubļi ap „čekas maisiem” atklāja masveida
neizpratni par speciālo dienestu vietu valstī, kā arī klaju neizpratni par katra
pilsoņa pienākumu sargāt savu valsti un palīdzēt to darīt jebkurai valsts
drošības iestādei. Idiotiska ir vispārējā attieksme pret ideoloģijas vietu
valstī. Netiek saprasts, ka parlamentārā opozīcija ietilpst varas struktūrā. Pavalstnieki pret valsti neizturas kā pret sistēmisku veidojumu. Tas
traucē objektīvi vērtēt LR institūciju darbu, atsevišķu amatpersonu darbu. Naivi
tiek gaidīts un prasīts tas, ko ir bezjēdzīgi gaidīt un prasīt, jo valstiskās
nebūšanas atsaucas uz visiem valsts elementiem. Kardināli neadekvāta ir izturēšanās
pret politiku kā profesionālās darbības sfēru. No politikas un politiķiem
vispār netiek prasīta politiski idejiskā konceptualitāte un tās konsekvence dzīves
reālajos procesos. Ieviesusies norma savtīgā nolūkā nemitīgi mainīt partejisko
piederību.
ceturtdiena, 2018. gada 12. aprīlis
Diaspora
Par tautas iracionālismu, īpaši varas inteliģences
iracionālismu, par iracionālismu, kas ir sasniedzis idiotijas pakāpi, liecina
jaunā tēma „Diaspora”. Portālā „Pietiek” 2018.gada aprīlī ievietoja kādas
sarkanmatainas un paresnas žurnālistes, vulgāras sejas īpašnieces tekstu. Tas
sākas ar šādiem teikumiem: „Par diasporu pēdējos gados mūsu valsts ir runājusi
un rakstījusi daudz un atzinusi, ka tā ir daļa no mūsu tautas un ka to nenosaka
kartē redzamās robežas. Vēl vairāk, diasporas atbalstam paredzēts aptuveni
miljons eiro gadā un prioritāte – atbalsts latviešu valodai un skoliņām
visnotaļ ir saprotams un atbalstāms tāpat kā atbalsts dažādiem kultūras
pasākumiem. Galu galā valoda un kultūra ir tautas pamats”. „Diaspora” ir viens no vērtīgi nevērtīgās latviešu
varas inteliģences lielākajiem nacionālajiem sasniegumiem tautas vēsturē.
Nacionāli reakcionārā un krimināli oligarhiskā latviešu varas inteliģence ir
radījusi nacionāli apkaunojošu fenomenu – „diasporu”. Tās apjoms turpina
pieaugt. Ja līdz šim latviešiem bija daži desmiti tūkstoši "trimdas
latvieši", tad tagad jau ir simtiem tūkstošu liela „diaspora” no tautas
vērtīgākajiem cilvēkiem, kas liecina par tautas stiprākās daļas atrašanos svešā
teritorijā. Tā vietā, lai tērētu „diasporai” miljonus, labāk vajadzēja par šo
naudu no frančiem sapirkt giljotīnas, lai giljotinētu latviešu varas mēslus,
pēc kā „diasporas” vairs nebūtu, jo tautas vērtīgākā frakcija atgrieztos mājās.
Bet tas nenotiks. Frančiem netiks latviešu naudiņa. „Diasporai” ir
uzkundzējušies tādi paši alkātīgi un dumji tipi kādi ir uzkundzējušies visai latviešu
tautai un tās valstij vārdā LR. Noteikti jau ir sarēķināts, cik lielu daļu katru
gadu no tā miljona varēs nozagt „diasporas” patrioti. Saprotams, viņi nav
spējīgi saprast, ka „diaspora” ir tautas nelaime un tautas bojāejas uzskatāms
pierādījums. Ja ap „diasporu” ir vajadzīga kāda darbība, tad tā var būt tikai
viena darbība – smirdošās valstiskās mēslu bedres likvidēšana, kas reizē būtu nacionāli
apkaunojošās „diasporas” likvidēšana.
Abonēt:
Ziņas (Atom)