Latviešu „miljons” cītīgi pierāda stulbuma grandiozās
perspektīvas: stulbuma aplaimotā mentalitāte, „tautas gars” un „tautas prāts” izvēršas
nacionālā nelaimē, kas savukārt reāli izvēršas nacionālā katastrofā etnosa
kultūrā, praktiski pārklājot kultūras visus segmentus. Visjaunākajā laikā
(2018.gada jūnijā) stulbuma pamatīgo porciju demonstrē latviešu baptisti, Vaļņu
ielas izglītības un zinātnes bendes, valsts drošības struktūras ar savām reti
brutālajām metodēm, jezga ap Rīgas daunu mīluli daunu no Suņu būdas, tiekamies
ar „tautas” fundamentālo neizpratni valsts drošības jomā sakarā ar „melnajiem
maisiem” un melno Kangeri, kādas „domātavas” Dauna kunga reti nelietīgo
attieksmi pret zinātni, varas partiju pārvēršanos pederastu partijās. Praktiski
stulbumu demonstrē visi un viss, ar ko tiekamies publiskajā telpā, jo bez
stulbuma nekas nenotiek. Stulbuma izpausmes veidi ir visdažādākie, sākot ar
nespēju uztvert un izmantot galveno jebkurā notikumā un procesā, un beidzot ar
stulbu pieeju visniecīgākajā kultūras elementā. Vārdi „latviešu „miljons”” un
„stulbeņi” ir kļuvuši sinonīmi. Protams, publiskajā telpā stulbuma fani ir
latviešu „miljona” visnevērtīgākā formācija – latviešu varas inteliģence, kuras
enerģiskākie un nekaunīgākie stulbeņi idejiski un organizatoriski virza un kontrolē
latviešu kultūru, ārprātīgā naidā konsekventi nekur nepielaižot gudrus,
talantīgus, lietpratīgus, godīgus cilvēkus. Kā tas notiek izglītībā, radies
uzskatāms piemērs sakarā ar cienījamā un pieredzējušā skolotāja A.Upenieka
drosmīgo „kompetenču izglītības” kritiku. Upenieka vieta būtu ministrijā. Taču
ministriju vienmēr ir nekaunīgi okupējuši kretīni, stulbeņi, nejēgas šadurski,
oliņas, kiopes, druvietes, koķes, rivžas, catlaki, vaivadi, gaigali, grīnblati,
celmiņi, makarovi, goldes, vītoli, greiškalni, radzēviči, broki, ķīļi,
kozlovski, dombrovski, seiles. Kretīnu, stulbeņu, nejēgu panākumi ir maksimāli,
sagraujot zinātni un augstāko izglītību, degradējot vispārējo izglītību.
pirmdiena, 2018. gada 25. jūnijs
sestdiena, 2018. gada 23. jūnijs
Kāpēc atbalsta?
Kāpēc latvieši masveidā atbalsta nacionāli
reakcionāro un krimināli oligarhisko iekārtu ar noziegumu brīvību? Tas ir ļoti
svarīgs jautājums. Uz šo jautājumu noteikti nākas noskaidrot atbildi. Atbildes
noskaidrošanā ir jāiesaistās visiem – zinātniekiem, publicistiem, rakstniekiem,
skolotājiem, politiķiem; respektīvi, visiem domājošiem cilvēkiem, kuriem nav
vienaldzīga tauta, tās valsts. Tautas esamības visjaunākajā laikā un varbūt pat
tautas pastāvēšanas visā laikā tas ir viens no galvenajiem jautājumiem. Bez
atbildes uz šo jautājumu nav izprotama latviešu tauta, tās identitāte,
attīstības pakāpe, nākotnē gaidāmais, valstiskuma perspektīvas Latvijā. Zināma
atbilde jau ir sastopama. Latvieši masveidā atbalsta noziedzīgo režīmu tāpēc,
ka tajā var netraucēti zagt, ja ievēro zagšanas lokālos nosacījumus. Latvieši
tik labi kā tagad nekad neesot dzīvojuši, jo agrāk masveida zagšana netika
pieļauta. Dotā atbilde ir ļoti ticama. Tā var saglabāties un to nākas ņemt
vērā. Bet tas noteikti vēl nav viss. Zagšanas iespējas nav vienīgais iemesls
noziedzīgās iekārtas masveida atbalstīšanā. Noteikti ir vēl citi iemesli.
Varbūt pat psiholoģiski dziļāki, psiholoģiski apslēptāki un tāpēc netiek
manifestēti, cenšoties noskaidrot atbildi uz minēto svarīgo jautājumu.
Domājams, par vienu dziļu psiholoģisko iemeslu var droši runāt. LR formālā
atjaunošana (tika atjaunota vienīgi LR valstiskā simbolika, varas institūtu
struktūra, jo politisko un ekonomisko varu saglabāja LKP, VDK nomenklatūras
kadri) latviešiem bija savdabīga „oktobra revolūcija” – zemāko slāņu sacelšanās
pret eliti, inteliģenci; kā zināms, LR atjaunošanas rezultātā tie latvieši,
kuri padomju laikā savas cilvēciskās un profesionālās zemās kvalitātes dēļ
netika vadošos amatos, augsti kvalificētā darbā, tūlīt pēc PSRS sabrukuma
nonāca „virspusē”, jo neskaitījās „bijušie”. LR atjaunošana un tās noziedzīgais
režīms ir ļoti labvēlīgs zemas kvalitātes cilvēku masām. Vispār jāsaka vēl
kategoriskāk: noziedzīgais režīms var balstīties tikai uz ļoti zemas kvalitātes
tipiem. Protams, latviešu aprindās vienmēr darbojās etniski svētais princips
neļaut dzīvot, strādāt otram latvietim. Īpaši tad, ja otrs latvietis ir gudrs,
godīgs, taisnīgs. Padomju laikā šis princips funkcionēja, bet tikai ierobežotā
veidā, jo Maskava prasīja balstīties uz spējīgiem cilvēkiem. Padomju varas
latviešu tautības priekšniekiem nācās izpildīt Maskavas prasību kadru
jautājumā, un gudriem un spējīgiem latviešiem tika ieslēgta zaļā gaisma. Un,
lūk, LR noziedzīgās iekārtas faniem tāpēc ir divkārtējs iemesls atbalstīt
vietējo nelietīgo valstiskumu. Pirmkārt, noziedzīgais valstiskums ieslēdz zaļo
gaismu cilvēciskajiem atkritumiem (tas ir loģiski, jo noziedzniekiem gudrs un
godīgs cilvēks neder). Otrkārt, šodienas latviešu masu (cilvēcisko un
profesionālo atkritumu) jūsma par noziedzīgo iekārtu ir atriebība par padomju
laikā izjusto "apspiestību", jo padomju laikā viņiem bija vieta tikai
žogmalē, bet nevis kā tagad ministrijas klerku krēslos, parlamenta krēslos,
valdības krēslos un citos vairāk vai mazāk atbildīgos krēslos. Žogmales ļaudis
LR ir topā! Skaidrs, ka viņi ir skaļākie aplaudētāji noziedzīgajai iekārtai.
Tāpēc LR neapdraudēti funkcionē kā žogmales masu atkritumu valsts. Kriminālā
oligarhija latviešu tautas vairākumu ir pārvērtusi par amorāliem žogmales
atkritumiem, nespējot izprast neapskaužamo un nožēlojamo stāvokli.
ceturtdiena, 2018. gada 14. jūnijs
Bailes no patiesības
Mūsdienu Latvijā viena no psiholoģiski traumatiskākajām
izpausmēm ir bailes no patiesības, veicinot konsekventu patiesības noklusēšanu.
Bailes no patiesības dominē ne tikai inteliģencē. Droši var teikt, ka
patiesības noklusēšana ir kļuvusi latviešu tautas ideoloģija. Sociālā
šizofrēnija ir viegli konstatējama: cilvēki redz vienu patiesību, taču tic un
pakļaujas pavisam citai patiesībai. Patiesības noklusēšana ir izdevīga sociuma
lielai daļai. Pirmkārt un galvenokārt tā ir izdevīga inteliģences
mazasinīgākajai daļai, nodrošinot labu dzīvi muļķiem, nekauņām, sliņķiem,
pielīdējiem, netalantīgajiem, negodīgajiem, aprobežotajiem, paklausīgajiem,
zaglīgajiem, alkātīgajiem. Patiesības noklusēšanas iemesls ir fundamentāli
negodīgā dzīves kārtība. Patiesība par šodienas Latviju ir drausmīga. Pat negribas
ticēt, ka tik lielā mērā var apmuļķot tautu un tauta tik lielā mērā piekrīt būt
traģiski apmuļķotai un nekādā gadījumā nevēlas dzirdēt patiesību. Intuitīvi
visu saprot pareizi, taču atklāti nevēlas dzirdēt patiesību par to, ka
komunistiskās partijas un valsts drošības iestāžu vietējie hameleoni ir aplaupījuši,
nodevuši, iedzinuši postā paši savus tautiešus un izliekas, ka nekas nav
noticis, izliekas, ka viņu vara nav saglabājusies un viņi nevienu nav
aplaupījuši, tautu un valsti nav nacionāli nodevuši savās nelietīgajās
interesēs. Bailēm no patiesības, patiesības noklusēšanai ir vēl viens iemesls.
Ja atzīst patiesību par šodienas Latviju, tad ir jāatzīst pārāk lielas latviešu
daļas tiešā ieinteresētība dzīvot noziegumu brīvībā, kad dzīves galvenais
formāts ir zagšana. Saprotams, ka to atzīt ir ļoti grūti. Vieglāk ir turpināt
patiesības noklusēšanu – šodienas latviešu ideoloģiju.
pirmdiena, 2018. gada 11. jūnijs
Hronika
Domāju, uz Zemes noteikti ir kāds
cilvēks, kurš veido „balto” rases elites degradācijas un deģenerācijas hroniku,
cītīgi fiksējot katru jauno sasniegumu minētajos lieliskajos procesos. Nupat
(2018.g.10.VI) tāds sasniegums ir Kanādas premjerministra „novietošana” elles
īpašā nodalījumā, ko publiski veica Trampa padomnieks. Elle vēl netika
izmantota otra politiķa nogānīšanā. Tas ir jauns līmenis, un cienīgs ieņemt
goda vietu hronikā. Diemžēl hronikas veidošanā būs jāiesaistās vairāku paaudžu
pārstāvjiem. Degradācijas un deģenerācijas procesi turpināsies līdz XXI gs.
vidum, kad pēc demogrāfiskās pārejas dzīve uz planētas stabilizēsies un,
domājams, „baltās” rases elites pagrimums pierims.
svētdiena, 2018. gada 10. jūnijs
Faktori
Latvijā uz izglītību tāpat kā uz visu
pārējo (politiku, ekonomiku, zinātni utt.) atsaucas divi faktori: objektīvais
faktors un subjektīvais faktors. Objektīvais faktors ir valstiskuma forma. Kā
zināms, forma ir unikāla - krimināli oligarhiskais valstiskums ar noziegumu
brīvību. Tādā valstiskumā nekas nevar pastāvēt adekvāti. Var pastāvēt tikai
haosa, pirmsnāves agonijas veidā. Subjektīvais faktors ir latviešu mentalitātē
dominējošā naidīgā attieksme pret gudriem un godīgiem latviešiem. Tā rezultātā
visur komandē muļķi, pelēcības, nekompetenti pielīdēji. Nopietnā sarunā par
stāvokli un perspektīvām Latvijā abi faktori ir obligāti jāņem vērā. Abi
faktori ir galvenais šķērslis Latvijas normālai nākotnei. Katra saruna bez abu
faktoru klātbūtnes ir pašapmāns, vairīšanās no patiesības, patiesības
noklusēšana.
Kompetence
Jēdzienu "kompetence" vispār nevajadzētu lietot vispārējās izglītības kontekstā. Turklāt "kompetence" nav tikai lietpratība. Lietpratība semantiski asociējas ar prasmi vārīt zupu, braukt ar traktoru. Respektīvi, ar reālu praktisku darbību un reālu prasmi veikt šo praktisko darbību. "Kompetence" ir ne tikai lietpratība, bet arī zināšanas, teorētiskā un metodoloģiskā izpratne. Lietojot jēdzienu "kompetence", var fiksēt atbilstību (piem., amatam, konkrētam uzdevumam). Vēl ar jēdzienu "kompetence" var raksturot spējīgumu; tātad zināma potenciāla esamību vai neesamību. Ar jēdzienu "kompetence" apstiprina pilnvarotību kaut ko veikt, par kaut ko atbildēt. Vispārējā izglītība nebūt nav process, kurā iemāca vārīt zupu, braukt ar traktoru. Respektīvi, būt kompetentam kādā jomā. Kompetences apgūšana ir vienvirziena darbība (zupas vārīšanas darbība, darbība braukšanā ar traktoru). Vispārējā izglītība nav vienvirziena darbība, bet kognitīvi universāla darbība.
sestdiena, 2018. gada 9. jūnijs
Brīvības izpratne
Pederastu praids atspoguļo brīvības
izpratni. Pederasti, kā zināms, „cīnās” par savu „brīvību”. Pederastu ideologi
izsakās par „dažādības brīvību”, ar dažādību saprotot savu kroplo identitāti.
Šajā sakarā ir vairākas idiotijas – fundamentālas aplamības. Pirmkārt,
pederastu brīvību nav iespējams ierobežot. Pederastija ir bioloģiskā izpausme.
To nav iespējams ierobežot, apvaldīt, atņemt tai brīvību. Pederastija ir
organiski dabiska izpausme, kura realizējas neatkarīgi no kāda ārējā spēka
gribas. Par pederastiem piedzimst un tur neviens neko nevar darīt. Var vienīgi
neļaut attiecīgajai sievietei dzemdēt pederastu. Ja pederasts tomēr ir
piedzimis, tad viņa eksistenciālo brīvību neviens nevar ierobežot, atņemt.
Pederasta eksistence ir pederasta brīvības pamatforma. Pederastiem ir
eksistenciālā brīvība tāpat kā normāliem cilvēkiem. Otrkārt, pederastu „cīņa”
par „dažādības brīvību” faktiski ir cīņa par publicitāti – pederastu vēlēšanos
būt populāriem sabiedrībā, gūt iespēju publiski reklamēt sevi, diktēt
sabiedrībai savas perversās vērtības un normas. Tā ir tāda pati tendētība uz
publicitāti, kāda ir raksturīga politiķiem, radošajai inteliģencei, zinātnieku
kādai daļai. Katrā gadījumā runa ir par pederastu publicitātes brīvību, bet
nevis eksistenciālo brīvību. Pederastu eksistenciālo brīvību, atkārtoju,
neviens nav spējīgs ierobežot, atņemt. Pederastu eksistenciālās brīvības
atņemšana ir iespējama vienīgi nogalinot pederastus. Cita lieta ir pederastu
publicitātes brīvības ierobežošana. Tā tiek ierobežota atbilstoši noteiktai cilvēciskajai
loģikai; proti, saskaņā ar cilvēciski negatīvo attieksmi pret dažādām
patoloģijām, amorālām parādībām, pretdabiskām izpausmēm, antisociālām un
antihumānām kampaņām, u.tml. Pederastu publicitāte tiek liegta tāpat kā
mūsdienās tiek liegta nacisma, antisemītisma, šovinisma, sociālā darvinisma,
rasisma publicitāte. Pederastu galvenā interese ir publicitāte. Ne velti pederastu
praids ir tipiska publicitātes forma. Treškārt, ir konstatējama idiotiska
situācija: latvieši enerģiskāk aizstāv pederastu „brīvību” nekā valsts brīvību –
nacionālo neatkarību, valstisko suverenitāti. 2003.gadā referendumā tautas
vairākums balsoja pret LR suverenitāti. Pret praidiem vispār neviens
organizatoriski nevēršas. Latviešu varas inteliģence kaunās par to, ka latviešu
sabiedrība nemīl pederastus.
trešdiena, 2018. gada 30. maijs
Kriminalitātes noteikumi
Alkātīgā tipa dzīves kriminālā noslēguma
atspoguļojums medijos 2018.gada 30.maijā spilgti liecina par pēcpadomju Latvijā
valdošās kriminalitātes noteikumu ievērošanu visplašākajās sabiedrības masās.
Sabiedriskās domas tēmas, saturu, prioritātes, akcentus, vērtējumus, versijas,
viedokļus pamatā nosaka kriminalitātes iedibinātā faktūra. Kriminalitāte ir
pieradinājusi (nozombējusi) Latvijas tautu uz dzīvi lūkoties kā uz dzīvi
normālā valstī, bet nevis kriminālā mēslu bedrē. Alkātīgā tipa nošaušana tiek
analizēta, apspriesta tādā pašā veidā, it kā runa būtu par kaut kādu konstruktīvu
notikumu valsts norisēs. Kriminalitātes smirdoņa tiek uztverta un interpretēta,
it kā tā būtu sabiedrībai, valstij normāla un cienīga parādība. Gandrīz nekas
neliecina, ka sociums izturētos pret alkātīgā tipa nāvi kā noziedznieka nāvi noziedzīgā
valstiskumā. Tātad nošaušanu Meža parkā vērtētu pastāvošā noziedzīgā režīma kontekstā,
bet nevis it kā normālas valsts kontekstā. Iespējams, jānošauj kādi 100
tūkstoši, lai vietējā sabiedrība sāktu domāt, kādā mēslu bedrē tā dzīvo, un
pārtrauktu analizēt notikumus LR kā notikumus normālā valstī.
otrdiena, 2018. gada 29. maijs
Nacionālais patriotisms
Nacionālajam patriotismam var būt divi
varianti. Latviešiem masveidā un konsekventi piemīt tikai viens variants. Ja
arī ir sastopams otrs variants, tad vienalga tam nav nekāda atbalss tautas
dzīvē. Pat sliktāk – otro variantu var ļauni nosodīt atbilstoši pirmā varianta bezjēdzīgajām
prasībām. Viens variants ir nacionālais patriotisms ar aizsietām acīm.
Praktiski tas nozīmē atsacīšanos no jebkāda veida pašanalīzes un paškritikas. Nākas
novērot, ka latvieši masveidā nemaz nesaprotot, kas ir pašanalīze un kas ir paškritika.
Šī varianta adepti atzīst un pieļauj tikai latviešu tautas glorificēšanu –
vienpusīgu un nekritisku tautas slavināšanu. Ja tas nenotiek un šī varianta
adepti sastopas ar paškritikas izpausmēm, tad paškritika momentā tiek noraidīta
un tās autors naidīgi nosodīts, viņam pārmetot nacionālā naida kurināšanu,
tautas mazvērtības kompleksa musināšanu, nezināšanu un neizpratni, tautas
necieņu un nacionālā patriotisma trūkumu. Neapšaubāmi, ar aizsietām acīm dzīvo latviešu
tautas neattīstītākā, neizglītotākā, neinteliģentākā, aprobežotākā, dumjākā,
stulbākā daļa šo īpašību pamatbūtībā, jo nekādas nozīmes nav formālajai
izglītotībai, akadēmiskajiem un cita veida tituliem un amatiem. Latviešu
aprindās ar aizsietām acīm dzīvo skolotāji, inženieri, politiķi, valsts
ierēdņi, profesori, rektori, prorektori, akadēmiķi, ministri, valsts
prezidenti. Ar neaizsietām acīm galvenokārt dzīvo cilvēki bez augstas formālās
izglītības un augstiem amatiem. Pašanalīze un paškritika dominē t.s.
vienkāršajos cilvēkos nesalīdzināmi vairāk nekā latviešu inteliģencē. Otrs
variants ir nacionālais patriotisms ar atvērtām acīm, uz tautu lūkojoties analītiski
un kritiski. Šo variantu latviešu tautas nomācošais vairākums neakceptē un pret
to izturas naidīgi, kategoriski pieprasot tautas glorificēšanu. Pirmā varianta
adepti nav spējīgi apjēgt, ka tautai var būt noderīgs vienīgi cilvēks ar
atvērtām acīm, kurš nebaidās uz tautu lūkoties atklāti un godīgi. Tikai cilvēks
ar atvērtām acīm ir patiesi īsts nacionālais patriots, jo lūkojums uz tautu ar
aizvērtām acīm ir lišķība, pieglaimīgums, konformistiska nodevība, šizofrēniska
fetišizēšana, kas vienmēr tautai nodara lielu ļaunumu. Bez pašanalīzes un
paškritikas nav iespējama latviešu tautas attīstība, kļūstot par „kultūras
tautu” (Rainis).
pirmdiena, 2018. gada 28. maijs
Apziņas menedžments un PPP
Tautas masu apziņas menedžments vienmēr
ir pastāvējis cilvēces vēsturē. Vienmēr ir bijis tā, ka tautas masas kāds
ietekmē vēlamā virzienā, tautas apziņu piepildot ar attiecīgo saturu. Saturs
varēja mainīties, taču pats process, tautas masu apziņas menedžments, nekad nav
mainījies, un tā metodoloģijas centrā vienmēr ir bijusi zombēšana,
manipulēšana, iedvesmošana, propaganda, pārliecināšana, garīgā ietekmēšana,
ideoloģiskā audzināšana, ideoloģiskā pārliecināšana, morālā pilnveidošana,
apgaismošana u.tml. Droši var teikt, ka bez tautas masu apziņas menedžmenta
cilvēce nekad neiztiks. Arī turpmāk būs tautas masu apziņas piepildīšana ar
noteiktu saturu. Tam ir objektīvs iemesls. Iemesls ir tautas masu apziņas specifika:
PPP (idejiskās attīstības Pakāpe,
analītiskās domāšanas Pakāpe un idejiskās
patstāvības Pakāpe). Visas trīs Pakāpes
ir tādā garīgās attīstības līmenī, ka nevar patstāvīgi idejiski refleksēt,
nevar patstāvīgi idejas analītiski apstrādāt un nevar patstāvīgi akceptēt
noteiktas idejas kā savu uzskatu, savu viedokli, savu attieksmi, savu lēmumu
u.tml. Tautas masu apziņai ir vajadzīga garīgā palīdzība PPP visos segmentos.
Šī palīdzība tad arī ir slavenais tautas masu apziņas menedžments. Neapšaubāmi,
menedžments var būt ar „+” zīmi un var būt ar „ – „ zīmi. Tautas masu apziņu
var piepildīt ar pozitīvu saturu, tautas masas orientējot konstruktīvai,
saprātīgai, etniski vajadzīgai, cilvēciski labvēlīgai, valstiski nepieciešamai
darbībai. Tautas masu apziņu var piepildīt ar tādu saturu, kas tautai principā
neko nedod, bet dod tikai kādai tautas elites daļai – slānim, grupai,
korporācijai, partijai, oligarhijai, valdošajai kliķei u.tml. Tautas masu
apziņas menedžmentam nav obligāti jābūt tautai kaitīgam. Tautas masu apziņu var
piepildīt ar audzinošu, izglītojošu, morāli tikumiski nostiprinošu saturu. Tādā
gadījumā tautas masu apziņas menedžmenta metodoloģija nemainās, un tiek lietoti
tie paši paņēmieni un līdzekļi, kurus tautas elites kāda daļa lieto politiski,
ekonomiski, finansiāli savtīgā nolūkā. Mūsdienās dominē tautas masu apziņas
piepildīšana ar savtīgu saturu. Piemēram, tehnokrātiskā liberālisma fani tautas
masu apziņā iznīcina nacionālā patriotisma jūtas, diskreditē valstiskās nacionālās
neatkarības kategorisko imperatīvu, cenšas panākt tautas masu morālās enerģijas
un pilsoniskā ideālisma degradāciju. Tautas masu apziņas menedžments tāpat kā
visas pārējās vadībzinības ir atkarīgs no vairākām likumsakarībām. Piemēram, jo
talantīgāki ideologi nodarbojas ar tautas masu apziņas menedžmentu, jo
bīstamākas ir viņu pieļautās kļūdas. Vajadzīgas un vērtīgas idejas tautas masu apziņas
menedžmentā var izkropļot bezjēdzīga un nesaprātīga vide, jo tikai intelektuāli
pilnvērtīgā vidē var gūt panākumus vajadzīgas un vērtīgas idejas. Tautas masu apziņas
menedžmentā tāpat kā citos procesos ir jābūt noteiktām prioritātēm. Tautas masu
apziņas menedžmenta māksla un profesionālā meistarība atspoguļojas optimālu pritoritāšu
izvēlē.
pirmdiena, 2018. gada 21. maijs
Atgriešanās neiespējamība
Atbildu tiem, kuri regulāri aicina
atgriezties pie Raiņa un turpināt viņa mantojuma izpēti. Tādu aicinājumu laiku
pa laikam dzirdu no bijušajiem kolēģiem, ģimenes locekļiem un tiem, kuriem nav
sveša mana agrākā nodarbošanās un kuri lasa ierakstus „Facebook”. Normāli cilvēki joprojām visaugstāk vērtē "Manu
Raini". Samsona dzīvoklī viņa grāmatplauktā šī grāmata atradās ar seju (vāku)
pret cilvēkiem. Tā parasti apliecina īpašu godu attiecīgajai grāmatai. Bija
patīkami to izjust Samsona mājās. Bez Samsona nebūtu akadēmiskais izdevums.
Ļoti skaidri apzinos, ka „Manā Rainī” ir tikai kripatiņa no tā, ko var pateikt
un kas ir jāpasaka par Raini. Nopietna, īsta saruna par Raiņa intelektuālo un
māksliniecisko devumu nav vēl bijusi. Grīnuma, Zālītis (mani dārgie kolēģi) tipina
tikai ap sadzīves faktiem un daiļrades faktoloģiju, bet nevis Raiņa daiļrades
un uzskatu metafiziku. Augstskolās (LU) vispār nav neviena īsta Raiņa pazinēja.
Tāpēc nav nekāds brīnums par dažādu kropļu kroplībām ap Raini pat ar
filoloģijas doktora grādu un darbu akadēmiskā iestādē. Kādreiz gatavojos
sacerēt lielāku darbu par Raiņa intelektuālo pasauli. Pat krāju materiālus,
fiksēju dažādas refleksijas. Taču viss ir izmainījies. Pat nezinu, kam ir
jānotiek, lai rastos vēlēšanās atgriezties pie Raiņa un viņa laikmeta. Jau
ilgus gadus esmu ļoti ļoti iemīlējies mūsdienu globāli sociālo problēmu
analītikā, kur varu daudz mācīties un uzzināt priekš sevis daudz jauna. Raiņa
laikmets, viņš pats mani šajā ziņā vairs nevilina. Vilināja apmēram 15 gadus,
kad daudz iemācījos un uzzināju jaunu priekš sevis. Ja nav tāda iespēja
gaidāma, tad nekas nevar notikt un atgriešanās pie Raiņa nav iespējama. Tā ir
izteikti subjektīva nostādne. Taču ar to nevaru nerēķināties. Turklāt uzdrošinos
teikt, ka mūsdienu pārejas laikmets ir daudz interesantāks nekā iepriekšējais
pārejas laikmets – XIX gs. beigas un XX gs. sākums, kad dzīvoja Rainis.
svētdiena, 2018. gada 20. maijs
Bušmeņa spļāviens
Jansona un saita īpašnieku nelietībai nav tāds vēriens kā
Busuļa izdalītajai „dziesmai” ar nosaukumu „Rainis”. Tai ir latviešu tautas
masu vēriens, apliecinot tautas masu deģenerāciju un nelietības masveida
atbalstīšu. Busulis nav viens uz skatuves. Viņa darbība ietilpst masu kultūrā,
popmūzikā. Viņu klausās tauta daudzās Latvijas vietās. Nav dzirdēts, ka kaut
kur Busuli apmētātu ar olām un aplietu ar vircu. Viņš un viņa kompanjoni zina,
ka drīkst ņirgāties par Raini, tautai patiks ņirgāšanās par Raini, Latvijā var
droši izpildīt nelietīgu dziesmu par Tautas dzejnieku. Busulis, kurš savu galvu
ir noformējis kā bušmenis, hotentots-mežu cilvēks, izdala „Raini”, kuram vārdus
ir sacūkojis Kārlis Vērdiņš – filoloģijas doktors, tā institūta darbinieks, kas
izdeva Raiņa Kopotu rakstu akadēmisko izdevumu!!! Negribas ticēt, ka institūtā var
strādāt tāds mēsls – Raiņa apspļāvējs. Protams, „dzejnieks” Vērdiņš ir
pederastu „Satori” autors. Lūk, ko saka šis latviešu jaunlops: "Manas
attiecības ar Raini ir diezgan sarežģītas: no vienas puses viņa nozīmi
noliegt nevar - tas būtu vienkārši muļķīgi. Bet no otras - diezgan nekritiski
esam pārmantojuši padomju gados iedibināto sistēmu, ka ir Rainis un pēc viņa -
visi pārējie. Ja kā mūsdienu cilvēks lasu Raini, nevaru teikt, ka ik rinda
viņam ir ģeniāla. Lasu Friča Bārdas, Edvarda Virzas, Kārļa Skalbes dzejoļus un
redzu, ka Rainis ir tikai viena balss mūsu kopīgajā talantīgo dzejnieku barā. Nedomāju, ka vajadzētu kultivēt tādu liekulīgu Raiņa
mīlēšanu pāri visam. Arī apaļā jubileja ir laiks, kad top konjunktūras
projekti, kas piesaistīti šim gadam un finansējumam; kas "brauc uz
astes" Raiņa vecajai slavai. Rainis ir vajadzīgs tad, kad
nepieciešamas jaunas, mūsdienīgas interpretācijas - teātrī tas ik pa laikam
notiek. Ir vēl vairāki piemēri, kad Rainis ir aktuāls un dzīvs arī
mūsdienās, taču negribētos, lai Raiņa mīlēšana būtu oficiāls, liekulīgs
pasākums, kurā obligāti vajadzētu atzīmēties, sak', jā, es arī mīlu Raini.
Šobrīd es viņu nemaz tik ļoti nemīlu! Un grūti arī iedomāties, ka viens
padsmitgadnieks caur Raini sāktu iepazīt dzejas jaukumu. Domāju, ka jaunietim
dzīvais pamudinājums lasīt dzeju ir vienaudžu dzejoļi un hiphopa teksti, kas
ļauj saskatīt viņa paša pieredzi." Tādu vienveidīgi
lopisku attieksmi pret Raini masveidā izdala latviešu jaunie intelbeņķi. Tas
vispār ir interesanti: kas viņus ir tik stereotipiski nozombējis? Bet varbūt tas
nav zombēts stereotipiskums? Stereotipiska ir vispārējās neattīstības,
neizglītotības, aprobežotības, stulbuma izpausme, vienveidīgi atspoguļojoties
pseidointeliģentās jaunatnes izdalījumos. Jaunlops Vērdiņš, protams, nav ne
zinātnieks, ne dzejnieks. Taču viņam LU ir iešķiebts doktora grāds. Un viņš nav
vienīgais jaunais pseidozinātnieks, kurš uz pasauli lūkojas „kā mūsdienu
cilvēks”. Tādi vērdiņi tagad masveidā piesmirdina Latvijas akadēmisko vidi. Par
to atbildība ir jāuzņemas latviešu t.s. humanitārajai vecgvardei – kūlēm,
kursītēm, druvietēm, cimdiņām, radzobēm, rozenvaldiem, skudrām, šuvajeviem.
Viņi ir izaudzinājuši deģenerātu baru, kas nekaunīgi pietaisa publisko telpu.
Cik gan zemu ir kritušas latviešu tautas masas, akceptējot tādu ņirgāšanos par
vienu no tautas izcilākajām personībām! Kurš gan gribēs cienīt tautu, kura
masveidā ņirgājas par savu izcilāko dzejnieku un dramaturgu!
piektdiena, 2018. gada 18. maijs
Konceptu liktenis
Cilvēktiesības un kultūru relatīvisms nevarēja izvairīties
no „balto” inteliģences vispārējā morālā un intelektuālā pagrimuma,
iracionālisma, bezjēdzības, absurda, idiotisma plūdiem, politiskās, morālās,
sociālās, zinātniskās bezatbildības. Visvairāk ir cietušas cilvēktiesības,
kuras droši ierindojamas šodienas devalvētāko konceptu rindā kopā ar
demokrātiju, liberālismu, plurālismu, politkorektumu, toleranci un citiem
konceptiem, kļūstot par neuzticības un izsmiekla objektiem. Grūti ir pateikt,
kurš vēl tic patiesi godīgam nodomam ievērot cilvēktiesības. Vārds
„cilvēktiesības” tagad momentā asociējas ar neadekvātu politisko retoriku,
demagoģiju, nepamatotiem pārmetumiem, dubultiem standartiem, atsevišķu indivīdu
politisko karjeru. Zīmīgi, ka galvenie cilvēktiesību eksperti un aizstāvji ir
cilēviči. Tā tas ir ne tikai pēcpadomju Latvijā. Cilēviči ir visur, kur ir
publiskā blādīšanās par cilvēktiesībām. Tas ir saprotams. Cilvēktiesības ir
dāsni saistītas ar lielu naudu, labu karjeru, masu popularitāti. Tas viss ir
iegūstams bez zināšanām, balstoties uz nekaunību un reprezentācijas drosmi.
Cilēviči grozās ap cilvēktiesībām tāpat kā cilēviči vienmēr ir grozījušies ap
visu, kur ir nauda, karjera, slava, vētrainas sociālās cīņas imitācija; tas
vēsturiski attiecas uz „dzelteno presi”, Holivudu, TV, masu kultūras
industriju, komerciālo mākslu, postmodernisma filosofiju. Tās ir naudīgas
sfēras un reizē arī masu degradācijas sfēras. Pelnot naudu ar masu degradēšanu,
cilēviči ir godam pelnījuši monogrāfiju „Ebreju ieguldījums cilvēces masu
degradācijā”. Cilēviči cīņu neimitē tikai Izraēlā, kur vadās no Vecās derības
pamācībām. Tas ir labi, un šajā ziņā Jaunās derības fani latvieši varētu
mācīties no cilēvičiem aizsargāt dzimteni. Pārējās valstīs dzīvojošie cilēviči
tikai imitē cīņu, jo patiesībā vienmēr laiza vietējo varu vai laiza stiprāko,
kā to dara cilēviči Krievijā, veidojot nodevīgu 5.kolonnu. Savukārt kultūru
relatīvisma prakse ir atkarīga no etnoloģiskā konstruktīvisma – elites
radītajām politiskajām un ideoloģiskajām nostādnēm atkarībā no situācijas,
atkarībā no noteiktiem politiskajiem mērķiem attiecīgajā laika periodā.
Latviešiem tas ir labi zināms. Latviešu nacionālisms ir etnoloģiskā
konstruktīvisma izgarojums. Latvieši sistemātiski jau 30 gadus izpilda ārzemju politiskās
elites uzdevumu noriet krievus, Krieviju, Putinu. Latviešu inteliģencē kultūru
relatīvisma konceptam nav nekādas vērtības. Latviešu inteliģencē funkcionē
kultūru relatīvisma antikoncepts: nemitīga citu kultūru kritika, ko nepieļauj
kultūru relatīvisms. Latviešu inteliģencē dominē nevis pašanalīze un
pašvērtējums, bet citu tautu kultūras histēriska nolamāšana. Viena jaunatnes
daļa tagad ir pievērsusies musulmaņu nolamāšanai. Deģenerāti lamā ebrejus.
Latvijā burbuļojošo masveida zagšanu un masveida stulbumu inteliģence nelamā.
Abonēt:
Ziņas (Atom)